vrijdag 1 mei 2015

Tot ziens april, welkom mei!


Iedere keer schrik ik een beetje als er weer een maand voorbij is gevlogen. Wat gaat het toch snel! Gelukkig heb ik een hele leuke maand gehad met nog leukere boeken. En misschien hebben jullie net als ik voor de eerste keer buiten in het zonnetje kunnen lezen?

Tot ziens april!

Afgelopen maand kon je de recensies van Hemel boven Londen, Oorlogspost en Het raadsel van alles wat leeft lezen, boeken die ik in maart al uitlas. Hemel boven Londen was mijn eerste kennismaking met het werk van Hakan Nesser en ik was niet helemaal enthousiast. De twee laatste boeken zijn eigenlijk bestemd voor een iets jonger publiek, maar ze zijn echt heel leuk, ook voor volwassenen.

Als je het licht niet kunt zien van Anthony Doerr was het eerste boek dat ik las in april. Wat een meesterwerk! Het is echt één van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb en zeker mijn favoriete boek van de afgelopen maand. Je zou denken dat het volgende boek dat ik las daar onmogelijk aan kon tippen, maar ook De lege stad van Simone van der Vlugt wist me aangenaam te verrassen. Ik wist direct weer waarom ik haar boeken als tiener zo geweldig vond.

Verder kwamen deze maand Niets te verbergen (een thriller van Aglaia Bouma) Valentine Joe (een jeugdroman over de Eerste Wereldoorlog van Rebecca Stevens) aan bod en op de valreep las ik gisteren ook nog Een huis in Frankrijk van Eva de Wit uit, één van de zomerboeken waar ik heel erg naar uitkeek. De recensie van deze boeken hebben jullie dus nog tegoed deze maand!

En verder kreeg ik in april natuurlijk ook mijn nieuwe boekenkasten. Ik ga er nog iedere dag even voor staan om ze te bewonderen, zo blij ben ik er mee.

Welkom mei!

De komende maand zal ik vooral recensieboeken lezen, want er liggen er nog heel wat op me te wachten. Wat dacht je van Wij leugenaars bijvoorbeeld, maar ook Bomber van Paul Dowswell en Ooit van Miriam Guensberg

Welk boek ga jij deze maand zeker lezen?

4 opmerkingen:

  1. Deze maand zou ik heel graag eens Paper Towns lezen, maar ik weet niet of het drukke werkschema dat wel toelaat... Ben alvast benieuwd naar 'Wij leugenaars', na alle buzz die ik er al over hoorde op booktube.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het boek van Anthony Doerr wil ik ook nog graag lezen! Wij leugenaars is een mooi boek <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt al net zo'n volle agenda als ik voor deze maand. Gelukkig hebben we wat feestdagen om lezend door te brengen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen idee. Ik kan nooit zeggen welk boek ik op een bepaald moment ga lezen. Pas als ik een boek uit heb, bepaal ik wat het volgende boek is dat ik ga lezen.


    Ik heb wel eens gedacht om een soort leesrooster te maken, maar dat vind ik dan ook weer zo wat. Omdat ik mezelf daarmee geen vrijheid of speling geef. En dat wil ik ook weer niet.

    BeantwoordenVerwijderen