zondag 10 mei 2015

De leukste apps voor geschiedenisfanaten


Het is al lang geen geheim meer dat ik een echte geschiedenisfreak ben. Historische romans heb ik bijvoorbeeld nooit te veel en musea vind ik leuker dan pretparken. Ook aan mijn telefoon kun je duidelijk zien dat ik soms in het verleden leef. Deze apps mogen bijvoorbeeld zeker niet ontbreken!

Quiz Battle Historia

Mijn favoriete tijdschrift Historia heeft nu ook een gloednieuwe quiz-app. Hij is jammer genoeg (voorlopig?) alleen maar in Nederland te downloaden en ik kan dus niet meequizzen. Gelukkig is de Quiz Battle-app van Wetenschap in Beeld - die trouwens ook heel wat historische vragen bevat - wel verkrijgbaar in België. Quizzen maar!



Historiek

Online geschiedenismagazine Historiek heeft sinds kort een heel overzichtelijke en mooie app waarin alle wetenswaardige berichten verzameld worden. Ik gebruik hem regelmatig om de laatste nieuwtjes bij te lezen of om leestips op te doen.

             


Rijksmuseum van Oudheden & The British Museum

Twee van de mooiste musea die ik ooit bezocht heb, het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden en The British Museum in Londen, hebben ook een eigen app. Als je een bezoek brengt aan het museum kun je hem gebruiken als gids, thuis is het gewoon nagenieten.



              


Heb jij nog leuke (geschiedenis)apps ontdekt die ik ook zeker moet leren kennen?


1 opmerking:

  1. Het Amsterdamse Rijksmuseum heeft ook een app: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.rijksmuseum.mmt&hl=nl

    BeantwoordenVerwijderen