woensdag 19 november 2014

TAG | Project Positief


Dit keer eens geen boekgerelateerde tag, zoals jullie gewoon zijn hier bij Boekboetiek, maar wel eentje over geluk. Een tijdje geleden riep Dagmar van byDagmarValerie Project Positief in het leven, inclusief deze leuke tag. Omdat Dagmar één van mijn favoriete bloggers is en ik Project Positief een geweldig initiatief vind, deel ik mijn geluk graag met jullie!


Wat is je favoriete quote en waarom?

Life is not about waiting until the storm is over, it's about learning how to dance in the rain.
Deze quote herinnert me eraan dat je in het leven niet moet wachten tot de omstandigheden perfect zijn om gelukkig te zijn. Daar is het leven veel te kort voor.


Welke droom zou je in je leven willen realiseren? Yes you can!

Als ik erover nadenk zijn er eigenlijk al veel van mijn dromen uitgekomen. Maar natuurlijk zit ik nog boordevol ideeën en dromen. Ooit (een deel van) mijn brood kunnen verdienen met bloggen is er zo eentje en een reis door de USA staat ook op het lijstje. Duimen maar!


Wat betekent geluk voor jou?

Geluk betekent voor mij beseffen dat de dingen we als vanzelfsprekend beschouwen dat eigenlijk helemaal niet zijn, weten dat de kleine dingen in het leven die we soms niet meer opmerken heel bijzonder zijn.


Wie kan jou ontzettend opvrolijken?

Mijn vriend, mijn ouders en eigenlijk iedereen met gevoel voor humor! 


Voor wat mogen we je ‘s nachts wakker maken?

Ik ben nogal gehecht aan mijn uurtjes slaap, maar voor chocolade en ander lekker eten mag je me wel wakker maken. 


Waardoor kreeg je voor het laatst een lachbui?

De tranen rolden pas nog over mijn wangen van het lachen toen mijn vriend een imitatie van mij ten berde bracht. Maar ook stomme woordgrapjes en versprekingen kunnen me buikpijn laten krijgen van het lachen.


Op welke prestatie ben je ontzettend trots?

Ik ben trots op het feit dat ik mijn diploma Medical Management Assistant heb gehaald als beste student van mijn jaar en dat ik nadien direct vast werk heb gevonden. Maar ook op het feit dat ik al zo'n 2.5 jaar trouw blog op Boekboetiek ben ik best trots!


Welke boodschap zou je graag aan anderen willen meegeven?

Je hoeft niet perfect te zijn om gelukkig te zijn. Spiegel je niet te veel aan anderen en doe vooral wat jou gelukkig maakt!



Voel je vrij om deze tag over te nemen! Hoe meer positiviteit we kunnen doorgeven, hoe beter!

8 opmerkingen:

  1. Wauw wat prachtig om te lezen, zo mooi ingevuld! En wat mag je trots zijn op jezelf, wat een te gekke prestaties. En zo knap dat je nu al 2,5 jaar trouw blogt <3 Geweldig, keep on blogging want je artikelen zijn zo fijn om te lezen! Daar kan ik echt volop van genieten. En wat heb je toch een onwijs mooie quote uitgekozen, dankjewel voor het invullen, zo mooi je antwoorden <3 Veel liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je lieve reactie Dagmar! Het plan is om zeker nog een tijdje door te gaan met bloggen!

      Verwijderen
  2. Hoi Annelies,

    Wat precies is je werk, wat doe je? Ik zou blij zijn, als je me eens mailt, zo dat we er het misschien kunnen hebben. Zelf woon ik in Duitsland en werk in een ziekenhuis, maar ik ben interesseerd hoe het in andere landen gaat. Ik kijk vaak naar je blog en heb er ook al enkele boekentips van gekregen. Lezen is mijn liefste vrije tijds bezigheid. Liefst zou ik de hele winter thuis blijven en al mijn boeken gaan lezen, met lekkere thee erbij! Groetjes, Simone (siwinf74@web.de)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Simone, ik ben medisch secretaresse, een heel veelzijdige job eigenlijk. Ben jij verpleegkundige? Veel leesplezier deze winter!

      Verwijderen