woensdag 8 oktober 2014

Mijn leeslijstje voor oktober


Het najaar is wat boeken betreft misschien wel mijn favoriete periode van het jaar. Rond oktober komen er traditioneel een pak nieuwe boeken uit en dus staat mijn leeslijstje voor deze maand goed vol. Benieuwd welke boeken er zoal op mijn leesprogramma staan in oktober? Lees dan zeker verder!

Cover Robyn Carr - Thuis in Virgin RiverMemento MoriSomniyum


Afgelopen zondag las ik mijn eerste boek van oktober al uit: Thuis in Virgin River van Robyn Carr, een preread voor de Not Just Any Book Club. Dit boek is het eerste deel van een hele reeks boeken over het afgelegen dorpje Virgin River. Mijn recensie kun je vanaf zaterdag lezen.

Verder vind je op mijn leeslijstje Aangeraakt van Lisa Gardner, een thriller over een gezin dat gekidnapt wordt. Er stonden al lang een paar boeken van Gardner op mijn lijstje, maar daar ben ik helaas nooit aan toegekomen. Ik ben dus heel blij dat ik nu eindelijk de kans krijg om iets van haar te lezen.

Ook Memento Mori van Jolka de Jong valt onder de noemer "thriller", maar dan wel eentje van een heel ander soort. De auteur liet zich inspireren door de gebeurtenissen rond de fameuze zaak Holleeder.

Een boek waar moeilijker een etiketje op te plakken is, is Somniyum. Je zou het nog het beste als fantasy kunnen omschrijven, geloof ik. Hoewel ik geen groot liefhebber van het genre ben, maakte Somniyum me wel heel nieuwsgierig. Het is een boek over dromen, passie en creativiteit, geschreven door creativiteitsexpert Karl Raats en geïllustreerd door Jan Bosschaert.


Van deze boeken kun je in de loop van oktober dus al zeker een recensie verwachten. Welke boeken lezen jullie deze maand?

7 opmerkingen:

  1. Ik ken ze allemaal niet, maar ze klinken erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit, dat lijstje. De Virgin River serie heb ik vorig jaar gelezen en ik herlees het nu weer. Met andere woorden: ik ben heel enthousiast over die serie.

    Ik wens je met al die boeken veel leesplezier!

    Groetjes, Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Marjon! Het zijn wel een pak boeken als je ze allemaal wilt lezen, maar ik ben ook van plan om er toch minstens een paar van te lezen!

      Verwijderen
  3. Memento Mori vertelt hoe het MOGELIJK gebeurd zou KUNNEN zijn.
    Het is fictie, niemand beweerd dat het zich ook daadwerkelijk zo heeft afgespeeld.
    Je hebt je goed ingelezen zie ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik schreef dit artikel nog voor ik het boek las en zoals je zelf kunt zien is de flaptekst hierover niet echt conclusief (ook het persbericht was dat niet trouwens):
      "Deze zaak hield in die tijd de media wekenlang bezig en ook Jolka kon het verhaal niet meer uit haar hoofd zetten. Ze volgde alle berichtgeving op de voet. Uiteindelijk begon ze de zaak te reconstrueren en ging feiten opzoeken. Dat alles leidde uiteindelijk naar één gedachte: wat als het nu allemaal..."

      Ik heb het boek uit ondertussen en weet nu dat het inderdaad fictie is. Dit artikel is dus ook aangepast!

      Verwijderen
  4. ~

    Wat geweldig dat je MM gaat lezen!! Ben erg benieuwd wat je ervan vindt.
    Ik zie dat je het stukje tekst aangepast hebt. Ik had het gekopieerd en geplaatst op mijn fbaccount. Ik vond het wel grappig: ik had zelf als tekst onder het stukje van jou geschreven:

    '.. ehm, beste meneer Holleeder, voor als u dit mocht lezen.. ehm.. het is fictie, hè.. fic-tie.. ik schreef het zoals het gebeurd zou kunnen (kunnen!) zijn..'

    Ik kon er wel om lachen, hoor.

    ~

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het inderdaad aangepast, omdat ik er op gewezen werd dat het fictie was, iets wat ik dus niet besefte toen ik de flaptekst las. Nu heb ik het boek ondertussen uit en weet ik wel beter :-) Mijn recensie komt zondag online!

      Verwijderen