maandag 12 augustus 2013

Boeken van toen #6


Al meer dan een jaar lang pen ik na het lezen van een boek mijn persoonlijke mening hier neer op mijn blog. Natuurlijk las ik in het preblogtijdperk ook veel boeken en ook toen al schreef ik mijn deskundige mening neer in een Uitgelezen-boekje, ieder boek kreeg van mij een score op 10. In deze rubriek deel ik het leukste en meest opvallende leesvoer van toen met jullie!

Het einde van pi - Franck Thilliez
Rechercheur Lucie Henebelle onderzoekt een onopgeloste zaak uit het verleden. Een seriemoordenaar, bijgenaamd 'de Professor', takelde zijn slachtoffers gruwelijk toe en liet cryptische wiskundige raadsels achter. Nu zit er een jonge vrouw met geheugenverlies bij Lucie, die ogenschijnlijk iets te maken heeft met de misdaden van de Professor. Maar wat? Als Lucie dat probeert te achterhalen, zet ze een ongekend nachtmerriescenario in werking: de Professor is terug!

Het einde van pi was het eerste boek dat ik las van Franck Thilliez. Ik kan me nog herinneren dat ook dit boek heel erg in mijn hoofd ging zitten, net zoals al zijn andere boeken die ik daarna las.
Score in 2010: 8.5/10


Tot we elkaar weerzien - Penelope Stokes
Een Amerikaanse soldaat, Link Winsom, wordt in 1943 gemobiliseerd op een afgelegen legerbasis in Mississippi . op de basis worden de laatste voorbereidingen getroffen voor de uitzending naar het front. Ondanks alle beroering en onzekerheid wordt Link verliefd op een meisje uit het Zuiden, Libba Coltrain.

Een heerlijk romantisch boek dat zijn tijd nodig heeft om op gang te komen. De boeken van Penelope Stokes hebben altijd een christelijke inslag. Als je daar niet tegen kunt, laat je dit boek beter links liggen.
Score in 2010: 8/10


Opnieuw beginnen - Elisabeth Berg
Na de dood van haar echtgenoot verhuist Betta Nolan naar een dorp om haar leven een nieuwe impuls te geven. Terwijl ze over haar toekomst nadenkt, neemt ze zich voor de simpele dagelijkse dingen met plezier te doen. Ze wordt daarbij geholpen door de tienjarige buurjongen, drie uitbundige vriendinnen uit haar studententijd, een twintigjarige jongen die worstelt om zijn plaats in de wereld te vinden, en een knappe man die klaar is voor de liefde.

Ontroerend boek over een vrouw die na het overlijden van haar man terug zin zoekt in het leven. Een boek vol met sympathieke personages.
Score in 2010: 8/10


Mijn hart op slot - Anna McPartlin
Emma en haar vrienden hebben een leuk leven. Ze zijn jong en succesvol, de toekomst lacht hen toe. Maar een wild feestje eindigt plotseling in een tragedie. Emma's partner John, met wie ze al twaalf jaar gelukkig is, verongelukt. Haar wereld is beroofd van alle licht en hoop. Emma wil haar bed niet meer uit, ook al zijn haar vrienden er voor haar. Zoals Clodagh, haar stoere hartsvriendin, de pasgetrouwde Anne en Richard en de charmante Seán, Johns beste vriend. Maar vooral hij kan Emma niet troosten. Eerst moeten zij allemaal, net als Emma, in het reine komen met de gevolgen van die fatale nacht.

Heel mooi, pakkend boek met toch de nodige humor, ondanks het zware thema.
Score in 2010: 7.5/10

7 opmerkingen:

  1. Ik vind dat echt zo leuk dat je vroeger ook al een boekje had met reviews!
    Ik heb nooit iets echt bijgehouden waardoor ik soms niet meer weet wat ik wel en wat ik nog niet gelezen heb :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nogal een lijstjestype, dus ook mijn boeken hield ik vroeger al bij in lijstjes :-) Leuk om op terug te kijken nu!

      Verwijderen
    2. Heb je ook een lijstje van al je lijstjes?

      Verwijderen
    3. Heb je ook een lijstje van al je lijstjes?

      Verwijderen
  2. Oeh ik ben benieuwd naar het eerste boek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle boeken van Franck Thilliez zijn aanraders, Sassie! Zeker een keer lezen.

      Verwijderen
  3. Heel leuk om te lezen. Ik heb zoveel gelezen vroeger en het nooit bijgehouden. Jammer eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen