woensdag 17 juli 2013

Mijn Ik lees Nederlands! leeslijst


Een paar weken geleden begon ik aan mijn allereerste leesuitdaging ooit: Ik lees Nederlands! Mijn doel is om voor het einde van het jaar nog minstens dertig boeken te lezen die oorspronkelijk in het Nederlands zijn uitgegeven. Ik heb er ondertussen al vijf gelezen, dus ik zit redelijk op schema. Vandaag deel ik mijn te-lezen-lijstje voor deze uitdaging met jullie!

Al gelezen

Nog te lezen

Post Mortem - Peter Terrin (Literatuur)
Verkikkerd - Lisette Jonkman (Chicklit)
Sonny Boy - Annejet van der Zijl (Historische roman)
De laatste winter - Femke Roobol (Historische roman)
De bijbel voor ongelovigen - Guus Kuijer (Literatuur)
Het Achterhuis - Anne Frank (Historische roman)
De verdwenen Menora - Jan & Sanne Terlouw (Historische roman)
Verborgen verleden - Els Ruiters (Thriller)
Zwijgplicht - Helen Vreeswijk (YA)
Post voor mevrouw Bromley - Stefan Brijs (Literatuur)
De Babymakelaar - Marelle Boersma (Thriller)
De Ziener - Kevin Valgaeren (Thriller)
Mijn opa was Duitser - Alex Dekker (Historische non fictie)
Luchtmeisjes - Ingrid van der Chijs (Historische non fictie)


Als je goed geteld hebt, dan heb je wel door dat ik met al deze boeken lang niet aan dertig kom... Welke boeken moet ik volgens jou zeker nog toevoegen aan deze lijst?


Tot de volgende keer!
Annelies

3 opmerkingen:

  1. Ik heb daarnet Het Luxor Resort van Candy Brouwer uitgelezen en vind dat ook wel een aanrader......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je ook meedoet!
    Ik vond 'Sonny boy' een aangrijpend boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien de boeken van Floortje Zwigtman. Ze schrijft voor de jeugd. het zijn historische romans. Ik heb ze nog niet gelezen. Ik ben zelf van plan om er eindelijk eens in te beginnen. Ze doen me denken Jan Terlouw of Lieneke Dijkzeul.
    Post voor Mevrouw Bromley staat ook al een tijdje op mijn lijst.
    Misschien is 'Boven is het stil' van Gerbrand Bakker ook een aanrader. Een traag boek, maar wel mooi omschreven met droge humor.

    BeantwoordenVerwijderen