zondag 3 februari 2013

Het favoriete boek van Patricia!


Soms ben je zo enthousiast over een boek dat je het wel van de daken wilt schreeuwen. Je wilt iedereen laten weten wat voor een geweldig boek je gelezen hebt. En die kans die krijg je hier bij Boekboetiek! Vandaag is het de beurt aan Patricia van Donder Design om haar favoriete boek aller tijden voor te stellen.


Wat betekent lezen voor jou? Waarom vind je het zo leuk? Lezen betekent voor mij ontspannen, wegdromen in een andere tijd, een ander leven maar ook iets leren.

Welke genres lees je het liefst?
Het liefst lees ik allemaal verschillende genres want na een chicklit vind ik het vervelend weer een chicklit te lezen omdat het vorige boek dan nog te veel in mijn hoofd zit. Op het moment heb ik wel een voorkeur voor literaire thrillers.

Wat is je favoriete boek aller tijden?
Mijn meest favoriete boek blijft nog steeds Modellen vallen niet uit de hemel van Susanne Fulscher.


Het leven van een veelgevraagde model: het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. De hele wereld rondreizen, spannende mensen ontmoeten, veel geld verdienen. Iedereen vindt je mooi en wil alles voor je doen. Het is Karen zomaar overkomen. Ze werd op straat aangesproken door een scout van een modellenbureau: ze zou het type zijn waarnaar alle modebladen op zoek zijn. De mooie meisjesdroom betekent in de praktijk echter keihard werken. Voor school en vrienden blijft steeds minder tijd over. Karen had het zich allemaal iets anders voorgesteld. Zal ze zich staande kunnen houden in de glamourwereld?

Hoe heb je het boek ontdekt?
Volgens mij stond dit boek in mijn leeslijst van school of kwam ik hem tegen toen ik een boek voor school zocht. Ik heb hem minimaal vijf keer geleend bij de bibliotheek en na jaren heb ik hem drie jaar geleden eindelijk gekocht.

Wat vind je zo bijzonder aan het boek? Waarom is het zo’n aanrader?
Het is denk ik vooral een jeugdsentiment, maar er zitten ook zeker goede lessen in het boek. De eerste bladzijde pakt mij al gelijk en ik krijg gewoon al weer zin om hem te lezen.

Heb je nog andere boekentips?
Zeker heb ik nog andere tips: Negentien minuten en De andere broer van Jodi Picoult. Vanaf de eerste minuut werd ik door de boeken vastgegrepen. Wil je lachen om een boek dan kan je er altijd één van Jill Mansell pakken. Ik herinner me nog enorme lachmomenten in de bus om een stuk uit een boek van Jill Mansell.


Bedankt Patricia voor je leuke bijdrage!


Tot de volgende keer!
Annelies

1 opmerking: