woensdag 5 december 2012

TAG | De Boekenblogger


Een tijdje geleden begon deze superleuke boekblogger-tag te circuleren en ook ik ben er niet aan ontsnapt! Ik werd getagd door Leesdame en vandaag lezen jullie mijn antwoorden!

Hoe ben je boekblogger geworden?
Lezen is al zolang ik mij kan herinneren mijn favoriete hobby en als ik een goed boek aan het lezen ben, dan wil ik daarover vertellen. Om mijn omgeving niet langer te enerveren met leestips ben ik een boekenblog gestart! Daar kan ik dan alles kwijt wat ik wil vertellen over boeken, lezen en alles wat daarmee te maken heeft!

Wat zijn de leuke kanten aan een boekenblog?
Dat ik zoveel over boeken kan leuteren als ik zelf wil! Ik kom op mijn blog alleen maar gelijkgestemde zielen tegen! En dat ik altijd een excuus heb om boeken te kopen: dat heet namelijk research.
Ook de leuke contacten met uitgeverijen, auteurs en natuurlijk met andere boekenbloggers vind ik geweldig.
En ik moet er natuurlijk niet omheen draaien: elke keer als ik een boek in de brievenbus vind om te recenseren, is het een beetje kerstmis!

Zijn er dingen die je als minder leuk ervaart?
Het MOETEN lezen legt soms wel een beetje druk. Een recensieboek gaat voor op boeken die ik zelf uitkies, dus die liggen vaak heel lang in mijn kast voor ik er aan toe kom. De verlengfunctie is dan ook de meest gebruikte functie op de bibliotheeksite.

Wat voor soort artikels vind jij leuk om te lezen/schrijven?
Ik lees het liefst recensies, en dan vooral over boeken die ik zelf ook al gelezen heb. Kwestie van te vergelijken. Ook artikels over te verwachten boeken lees ik altijd, dan kan ik alvast mijn lijstje aanvullen. Ik schrijf zelf ook het liefst recensies. Ik vind het geweldig om mijn enthousiasme over een boek te delen. Ook leestips deel ik graag.

Zijn er artikels die je zelf minder graag leest op andere blogs, zo ja welke?
Heeele lange artikels... Zeker lange artikels zonder witregels! Aan grote lappen tekst, daar begin ik meestal gewoon niet aan. Ook interviews met auteurs die ik niet ken of halve biografieën lees ik niet zo graag. Als ik dat wil lezen dan raadpleeg ik Wikipedia wel. Verder lees ik zo goed als elk artikel op de boekenblogs die ik volg!

Wat is jouw gouden tip? Zet hem in een spreuk en leg uit!
In libris libertas! Vrijheid zit in boeken!
Door het lezen van een boek creëer je je eigen wereld en kan je zonder beperking reizen in tijd en ruimte. Die vrijheid permitteer ik me ook op mijn blog: ik schrijf over wat ik leuk en interessant vind. Zo wordt bloggen nooit een opgave.


Ik weet niet wie er ondertussen al getagd is en wie niet, dus bij deze: als je de tag leuk vindt, neem hem over!


Tot de volgende keer!
Annelies

4 opmerkingen:

  1. Leuk om je antwoorden te lezen. Ik ga vandaag ook maar eens aan de slag met deze tag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De tag is nog maar nieuw hoor, voor zover ik weet dus je kunt rustig mensen nomineren...

    Leuke antwoorden trouwens. Vrijheid in boeken is een hele mooie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de antwoorden van alle boekenbloggers, dus ga ik toch maar niemand bijzonder nomineren! Anders zou ik jou nomineren, maar jij hebt hem al gehad :-)

      Verwijderen
  3. Leuk om je antwoorden te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen