donderdag 3 januari 2013

Mijn goede leesvoornemens voor 2013

Bron: finearttips.com
Vlak na Nieuwjaar gaat iedereen sporten, gezonder eten, stoppen met roken, ... Goede voornemens bij de vleet dus! Ik heb voor 2013 wel een paar leesvoornemens gemaakt: boeken waar ik niet aan toe ben gekomen in 2012 maar dit jaar zeker wil gelezen hebben!


Post voor mevrouw Bromley - Stefan Brijs

Post voor mevrouw Bromley


Augustus 1914. In Londen melden duizenden jongemannen zich aan om te gaan vechten tegen de Duitsers. Martin Bromley, zeventien en te jong voor het leger, probeert de twee jaar oudere John Patterson te overreden samen in dienst te gaan, maar die wil zijn droom om te gaan studeren niet opgeven. Uiteindelijk slaagt Martin er met een list in naar het front te vertrekken en blijft John achter in een stad waar de druk op dienstweigeraars toeneemt.





Chocolat - Joanne Harris

Chocolat

Wanneer Vianne Rocher met haar zesjarige dochtertje Anouk in Lansquenet-sous-Tannes neerstrijkt, lijken magische krachten in het kleine Zuid-Franse dorp tot leven te komen. Op Aswoensdag opent ze, pal tegenover de kerk, haar chocolaterie. Door haar uitzonderlijke vermogen de persoonlijke smaken en behoeften van haar klanten te kennen, sluit Vianne al snel vriendschap met de bewoners van het dorp. Wanneer Vianne aankondigt met Pasen een chocoladefestival te organiseren, stevent de strijd tussen de tegengestelde krachten die het dorp in hun greep houden onomkeerbaar op een dramatisch hoogtepunt af.


De 100-jarige man die uit het raam kroop en verdween - Jonas Jonasson

De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween

Allan wordt 100 en dat wordt groots gevierd in het bejaardentehuis, behalve dan dat de jarige het op zijn heupen krijgt en kort voordat het feest losbarst, vertrekt. De tijd die hem rest kan hij beter besteden, vindt hij en hij klimt uit het raam en verdwijnt. Pers en burgemeester hebben het nakijken.








De bakkersdochter - Sarah McCoy

De bakkersdochter
Duitsland, 1945. De ergste terreur en wanhoop van de oorlog zijn tot nu toe voorbij gegaan aan de jonge Elsie Schmidt en haar familie. Ze worden beschermt door een hooggeplaatste Nazi die met Elsie wil trouwen. Maar als er in de nacht van Kerstavond een ontsnapt joods jongetje op de stoep van de bakkerij staat, weet Elsie dat ze alles wat ze liefheeft in gevaar brengt als ze de deur voor hem opent. 

Zestig jaar later, in El Paso, Texas, wordt journaliste Reba Adams er op uitgestuurd om een feel-good kerststuk te schrijven voor het plaatselijke blad. Reba is al jaren op de vlucht voor de herinneringen aan haar turbulente jeugd, maar ze is al lang genoeg in El Paso om er een full-time baan en een verloofde te vinden.


Welke boeken wil jij in 2013 zeker gelezen hebben?

19 opmerkingen:

  1. In 2013 wil ik The Hobbit en de drie delen van Lord of the Rings lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed voornemen! Mijn leesvoornemen is om in 2013 dertig Nederlandse romans te lezen en om daar over te bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil in ieder geval vijf klassiekers gaan lezen in 2013.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk kies je vijf boeiende klassiekers uit! Ik vind klassiekers meestal saai... ;-)

      Verwijderen
  4. Hoi Annelies, momenteel ben ik Post voor mevrouw Bromley aan het lezen. Ik ben over de helft en ik vind het werkelijk een mooi boek. Dit schrijf ik maar even, zodat jij er vast snel in gaat beginnen ;-). Ik lees het voor de leesclub, waar ik lid van ben. Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er al veel goede dingen over gelezen, maar vond het altijd te dik. Hopelijk dit jaar beter! Veel plezier met je leesclub, Anita!

      Verwijderen
  5. Post voor mevrouw Bromley ga ik het aankomende jaar ook lezen en Chocolat heb ik laatst geprobeerd, maar toen kon ik mijn aandacht er niet goed bij houden dus dat probeer ik binnenkort opnieuw. Mijn doel is om 50 boeken te gaan lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Succes, Vivian! Hopelijk lukt ons allebei om Chocolat te lezen!

      Verwijderen
  6. Ik heb natuurlijk mijn steeds groeiende to read lijstje, maar daarnaast is mijn doel om 50 boeken te lezen, waarvan 15 van Nederlandstalige auteurs.
    Ik heb nog geen enkel van de boeken die jij wil lezen gelezen, maar ik herken de meeste titels wel, succes! Heb jij ook een doel op vlak van aantal?
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om eerlijk te zijn heb ik nog niet echt nagedacht over het aantal boeken dat ik wil lezen. Eigenlijk vind ik dat zelf ook niet zo belangrijk, hangt er van af hoeveel goede boeken mijn pad kruisen! Veel succes met je voornemens!

      Verwijderen
  7. 'De 100-jarige man' heb ik ook op mijn lijstje staan voor dit jaar. Verder wil ik ook 50 boeken lezen, waarvan 20 nederlands. En de Twillight reeks wil ik onderhand ook eens gaan lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De beschrijving van 'de 100..' ziet er grappig uit en van chocolat de film gezien. Veel succes met je voornemens te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om te lezen! Ik wil De bakkersdochter - Sarah McCoy ook dit jaar nog heel graag lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je, Annelies voor je reactie (3 januari om 20:09 uur). Ik heb in de regel (ook) een drempel met dikke boeken, maar in Post voor mevrouw Bromley lees je echt lekker snel.
    Ik wens jou voor aankomend jaar ook veel leesplezier.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. staan leuke boeken tussen, ik heb een stapel gemaakt met boeken die al een tijd in de kast staan die dit jaar gelezen moeten worden. ik heb ze willekeurig gepakt en dus niet bij nagedacht maar ze moeten ook een keer gelezen worden en niet alleen de nieuwe boeken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hou het op de hele boekenkast. Meestal lees ik een beetje hoe het me uit komt, waar ik zin in heb. Nu zit ik in de fase van fantasy en dystopie, nadat ik een aantal zoetsappige streekromans had gelezen. Wie weet dat het volgende week alweer iets anders wordt! ;)
    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou ook vooral van afwisseling. Te veel van hetzelfde is nooit goed! Veel succes met je hele boekenkast :-)

      Verwijderen