zondag 26 augustus 2012

Tijdschriftentip: Historia


Naast mijn passie voor lezen en boeken ben ik ook al mijn hele leven gefascineerd door geschiedenis en alles wat daar mee te maken heeft. Op school was geschiedenis altijd mijn lievelingsvak, terwijl de rest van de klas het vreselijk haatte. Voor alle mensen die geschiedenis wél een leuk vak vonden, is er Historia!

Historia is een zeswekelijks magazine waarin elke keer tal van verschillende historische onderwerpen aan bod komen. Binnenin vind je leuke weetjes, korte artikeltjes, dossiers, een quiz, ... Dat alles wordt in een aantrekkelijke vorm gegoten en voorzien van heel veel fotomateriaal, grafieken en kaarten. Een glossy voor geschiedenisliefhebbers!


Met Historia maak je een echte tijdreis. Je vindt er artikels over de Eerste en Tweede Wereldoorlog, maar ook over de Middeleeuwen, de Romeinen, de Vikingen, het oude Egypte.


Wat ik vooral zo leuk vind aan Historia is dat niet alleen de grote gebeurtenissen aan bod komen, maar dat ook de minder bekende dingen uitgelicht worden. Zo vind je ook regelmatig artikels over medische onderwerpen, literatuur, spionage en terrorisme. In het meest recente nummer leer je bijvoorbeeld meer over het ontstaan van moderne sporten, de 'geboorte' van Dracula en Frankenstein en de Amerikaanse maffia. Echt voor elk wat wils dus.


Historia kost €6.95 per stuk en is verkrijgbaar bij de betere dagbladhandelaar of de boekhandel. Een abonnement is natuurlijk een pak voordeliger. Als je een abonnement neemt, kan je altijd kiezen tussen een leuk cadeau of een mooie korting. Meer informatie vind je hier. De site is ook de moeite waard als je Historia niet leest, maar toch van geschiedenis houdt. Je vindt er o.a. quizzes, interactieve artikels en een tijdlijn.

Kennen of lezen jullie Historia? Houden/hielden jullie van geschiedenis op school of helemaal niet?


Tot de volgende keer!
Annelies

1 opmerking:


  1. ik lees zelf ook de historia
    wat jij zij over school en geschiedenis is bij mij precies hetzelfde
    leuk om te lezen dat ik niet de enige ben.......

    BeantwoordenVerwijderen