vrijdag 24 augustus 2012

Bizar boekennieuws: Man plast in boekenwinkel

Als ik in de krant iets tegenkom wat met boeken te maken heeft dan deel ik dit nieuws graag met jullie hier op Boekboetiek. Vandaag las ik wel een heel bizar boekenartikel in de Gazet van Antwerpen!

Beeld het je even in: Je bent rustig aan het rondkijken in een boekenwinkel en naast je staat een oud meneertje hetzelfde te doen. Niet veel later zie je datzelfde oud meneertje een plasje doen IN een boekenkast!

Het had je zomaar kunnen overkomen in Paard van Troje in Gent. Daar heeft een tachtiger die dringend moest plassen zijn behoefte gedaan in een boekenkast met kinderboeken. Buiten tegen een boom plassen was voor hem geen optie want op wildplassen staat een serieuze boete en die wilde hij niet riskeren... Dus besmeurde hij zomaar eventjes voor 240 euro aan kinderboeken.

Toen de eigenaar er wat van zei, kreeg hij ook nog wat verwijten naar zijn hoofd geslingerd van de man en zijn vrouw. De politie moest uiteindelijk tussenbeide komen en de man kreeg na betaald te hebben alle natte kinderboeken mee naar huis. Zijn plasje kostte hem dus een pak meer dan alleen een boete.

Toen ik dit artikel las, kon ik niet anders dan even heel hard glimlachen, zo'n vreemd verhaal vond ik het. Je weet natuurlijk niet of die man het echt bewust gedaan heeft of misschien dement was, maar in beide gevallen vind ik het even triest, eerlijk gezegd. Ik wens hem alleszins veel leesplezier!

Hebben jullie ooit ook al van die bizarre boekenverhalen gehoord/gelezen? 


Tot volgende keer!
Annelies

5 opmerkingen:

  1. Nee zoiets geks heb ik nog niet mee gemaakt. Wat kunnen sommige mensen er toch rare manieren op na houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt vreemd. Ik zou me geen houding weten te geven als ik zoiets zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whahaha! Wat een bizar verhaal inderdaad! Die zal voorlopig niet klaar geweest zijn met zeiken, gezien de kosten! Whahaha. xD Maar wat ik me afvraag, hè. De man zal toch wel een boete hebben gehad? Het is dan niet buiten wildplassen, maar in een winkel... Daar zal vast ook wel weer een wet voor zijn. xD Spullen vernielen of zo?

    BeantwoordenVerwijderen