woensdag 8 augustus 2012

Boekentips voor moederdag!

Op veel plaatsen in België en Nederland kom ik rijkelijk laat met mijn Moederdagartikel. Daar is de feestdag der Groote Vrouwen namelijk al lang en breed gepasseerd. Maar in onze streek wordt Moederdag gevierd op 15 augustus en daarom zet ik toch nog even wat leuke cadeautips op een rijtje!

Mam, vertel 's! - Elma Van Vliet

Mam, vertel 's! is een bijzonder boek vol met leuke, creatieve en soms onverwachte vragen aan je moeder. Als zij de vragen beantwoord heeft, krijg je het boek weer van haar terug. Zo heb je een uniek en persoonlijk document over je moeder om voor altijd te bewaren.







Moeders en Dochters - Annette Heffels

De relatie tussen moeders en dochters is vaak gecompliceerd. Dat ondervond ook Annette Heffels in de relatie met haar moeder‚ en met haar dochters. Schuldgevoel, wrevel, teleurstelling, spanning, maar ook verbondenheid en intimiteit. In dit boek onderzoekt Annette Heffels waarom de relatie tussen moeders en dochters zo ingewikkeld is. Zij beschrijft de ups en downs in de relatie met haar eigen moeder en vertelt over de angsten, twijfels en geluksmomenten die ze heeft als moeder van twee dochters.




Marie - Julie De Keersmaecker


Ongelooflijk hoe je leven in één seconde kan veranderen in een hel. Zulke dingen gebeuren in boeken of films, maar niet in ons gezin of in onze vriendenkring.
Met deze zin startte Julie De Keersmaecker op zondag 31 juli 2011 haar dagboek, nadat haar jongste dochtertje de diagnose kanker kreeg. De daaropvolgende zeven maanden leefde ze van dag tot dag, tussen hoop en vrees, tussen het UZ in Gent en haar woonplaats Ekeren. De manier waarop Julie verwoordt hoe een levensbedreigende situatie ingrijpt in een gelukkig gezinnetje, is indrukwekkend. Ondanks de radeloosheid, de angst en het verdriet is dit geen triest verhaal. Haar dagboek laat je regelmatig glimlachen en zelfs schateren. Het vertelt dat achter zoveel ellende ook een hoop mooie dingen kunnen schuilgaan.


Dit zijn een paar boeken die ik aan mijn mama cadeau zou durven geven, omdat ik weet dat ze dit soort boeken weet te waarderen. Natuurlijk zijn er nog veel meer leuke boeken (en andere dingen) om cadeau te geven aan je moeder! 

Aan iedereen die Moederdag viert op 15 augustus: Veel succes met de jacht op een geschikt cadeau en... geniet ervan!!


Tot de volgende keer!
Annelies

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tips, zoals je al zei is moederdag hier al lang en breed voorbij. Maar toevallig is binnenkort wel mijn oma jarig en ik denk dat zij dit ook wel erg leuke boeken zal vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen