donderdag 13 december 2018

Tijd voor een pauze!

Vorige week las ik in Happinez een column van Elizabeth Gilbert waarin ze vertelt over het geluk dat volledig geabsorbeerd zijn door een boek haar schenkt. Haar woorden riepen een warm gevoel van herkenning bij me op, maar tegelijk realiseerde ik me dat het al héél lang geleden was dat ik nog zo was opgegaan in een boek.


Ik ben jaloers op bloggers die erin slagen om helemaal voor zichzelf te bloggen - zonder druk van buitenaf, zonder zelfopgelegde verplichtingen - maar helaas ben ik geen lid van dat selecte clubje. In mijn achterhoofd moet er altijd nog een recensie geschreven of foto's gemaakt worden. En ik verlang meer dan ooit weer naar onbezorgd lezen, zonder dat er een recensie hoeft te volgen of dat ik mentale notities hoef te maken. Een manier om te ontspannen en te ontsnappen, geen verplichting.

Daarbij komt nog dat ik het gevoel heb dat ik na al die tijd zowat alles gezegd heb wat er over een boek te zeggen is. Sommige boeken zijn gewoon romantisch, leuk of spannend. Meer niet. Maar dat zouden dan wel heel bondige recensies worden...

Daarom duw ik dus op de pauzeknop. Ik stop op zijn minst tijdelijk met bloggen. Hoelang? Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Hoewel het een beetje met pijn in het hart is, schept het ook ruimte voor nieuwe mogelijkheden. En daar kijk ik ontzettend naar uit! 

Wat je wel zeker nog mag verwachten deze maand?
- Nog één keer een Tussen de regels op zondag 16 december
- Hoe staat het met mijn blogdoelen van dit jaar?
- Mijn favorieten van 2018
- Voorjaarsboeken waar ik naar uitkijk
- Een recensie van Iemand die ik kende van Wendy Mitchell


Wil je tijdens mijn blogpauze op de hoogte blijven van wat ik lees en beleef? Dan ben je natuurlijk van harte welkom op mijn Goodreads, Twitter of Instagram



Geen opmerkingen:

Een reactie posten