vrijdag 12 oktober 2018

3 x mijn favoriete podcasts van het moment

Naast luisterboeken zet ik de laatste tijd ook regelmatig een podcast op in de auto. Ik ben maar goed een half uur onderweg, maar kom veel meer ontspannen aan dan wanneer ik gewoon naar de radio luister. Deze drie podcasts staan ondertussen op mijn favorietenlijstje.


Op de Nederlandse Radio NPO 1 kun je van maandag tot donderdag tussen 19u30 en 20u30 afstemmen op Kunststof. Bekende figuren worden er geïnterviewd over cultuur en media. Zo waren de afgelopen weken o.a. Nelleke Noordervliet, Rudi Vranckx, en Paulien Cornelisse te gast. 

Recensenten Bas Maliepaard (Trouw) en Jaap Friso (Jaapleest.nl) hebben het in De Grote Vriendelijke Podcast iedere maand over jeugdboeken en alles wat daarmee te maken heeft. Niet alleen bespreken ze boeken, ze interviewen ook auteurs. De eerste twee afleveringen, met Jacques Vriens en Bibi Dumon Tak, waren alvast een schot in de roos. Ik kijk uit naar de volgende aflevering!

Ook deze podcast draait helemaal rond boeken, over wetenschap en geschiedenis dit keer. Elke week hebben ze een auteur te gast die voorleest uit eigen werk en bijpassende muziek meebrengt. Het is vooral die afwisseling die ik heel ontspannend vind in de auto.

Luister jij ook wel eens naar een podcast? Welke is jouw favoriet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten