donderdag 2 november 2017

Tot ziens oktober, welkom november

Ik knipperde even met mijn ogen en oktober was alweer voorbij. Zo snel dat ik volgens mij ook vergat te lezen... Amper vier boeken op de teller afgelopen maand. Daar tegenover staat wel dat ik veel tijd spendeerde aan het (her)ontdekken van bullet journaling. Een notitieboekje is toch ook een beetje een boek eigenlijk he?


Gelezen

De Fling is een lekker luchtig boek dat je nog even terugbrengt naar de zomer. De combinatie van fijne personages, het mooie Italië en een hartverwarmende vakantieliefde zorgt daar wel voor.

De Geesten van Ter Welle - Karen Dierickx
Karen Dierickx schreef deze YA ter gelegenheid van de heropening van het pas gerestaureerde Hof ter Welle in Beveren. De schrijfster schetst een goed beeld van het leven in de zeventiende eeuw en gunt de lezer een kijkje achter de schermen van een hofhouding.

Te waar om mooi te zijn is een atypische young adult die niet iedereen zal aanspreken. Als je houdt van een diepzinnig, puur verhaal met veel filosofische overpeinzingen en verwijzingen naar de literatuur, dan is dit boek zeker iets voor jou.

Bullet Journal: De handleiding - Kelly Deriemaeker
Ik dacht altijd dat een bullet journal vol moest staan met de mooiste tekeningen en handlettering om aan die benaming te voldoen. Ik werd al zenuwachtig door er alleen maar naar te kijken. Maar niets is minder waar, zo blijkt. Dankzij Kelly's handleiding ontdekte ik dat er zoiets bestaat als "minimalistisch bullet journalen" en daar kun je me wel mee bekoren. Ze legt het alle basisprincipes haarfijn uit zodat je niet kunt wachten op zelf aan de slag te gaan. Nu nog afwachten of ik het volhoud tot aan de laatste pagina...

En verder

Zoals ik al zei: oktober was opeens voorbij en ik had het niet door. We volgden nog een paar fotografielessen, gingen naar Antwerpen om die lessen in de praktijk te oefenen, ik klungelde wat met steunkousen, ... En toen was het de laatste dag van de maand en mocht ik op de Antwerpse Boekenbeurs Marc de Bel interviewen over zijn nieuwste YA Marie, codenaam Jeanne. Ik vond het zó spannend en tegelijk ook zó leuk om te doen! Dit is ongetwijfeld één van de tofste dingen die mijn blog me al heeft gebracht en daar ben ik heel dankbaar voor. Het volledige interview wordt zo snel mogelijk uitgewerkt en dan kunnen jullie het natuurlijk hier lezen.

Welkom november

Volgende week staat er nog een tweede dagje Boekenbeurs op het programma. Ook dit jaar trek ik met mijn papa een dagje naar Antwerpen om tussen de boeken te snuffelen en onze leeslijst uit te breiden. 

In drukke dagen zijn verhalenbundels mijn beste vrienden. Zo doe ik mee met de blogtour rond de winterse verhalenbundel Wonderland. Mijn bijdrage kun je vanaf 27 november lezen. Ook Historische verhalen - korte verhalen uit de Gouden Eeuw ligt klaar om gelezen te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten