dinsdag 2 mei 2017

Tot ziens april, welkom mei!

En zo snel was april weer voorbij! Tijdens een weekje vakantie nam ik me voor om veel te lezen en te bloggen, maar deed ik zowat alles behalve dat laatste. Lezen kwam er gelukkig wel van. Ik was zowat de hele week bezig in Runa van Vera Buck, een pil van bijna 600 pagina's.


Gelezen in april

Een handig en mooi vormgegeven boekje met heel wat ademhalingsoefeningen voor verschillende omstandigheden.

Een thriller die eerder uitblinkt in psychologie dan in een spanning. De vlotte schrijfstijl en de originele uitwerking zorgen dat je toch blijft lezen.

Deze verzameling van 51 verhalen over historische gebeurtenissen is meer dan interessant leesvoer voor liefhebbers van geschiedenis en droge humor. De korte hoofdstukjes maken tot het perfecte boek voor op je nachtkastje.

De moed van imperfectie - Brené Brown
Ik las voor het eerst een boek van de Amerikaanse koningin van de zelfhulp. Brown doet enkele rake observaties, maar haar adviezen blijven voor mij te abstract.

Waarom een bos geen ramen heeft - Korneel De Rynck & Joris Thys
Een bundel van 28 verrassende dierenverhalen voor jong en oud. Recensie volgt snel!

Runa - Vera Buck
Onrustwekkende historische thriller over de beginperiode van de psychiatrische geneeskunde. Recensie volgt snel!


Geluisterd in april

Stuk van jou - Sophie Jackson
Ik was er even zoet mee, maar ook als luisterboek had Stuk van jou me weer helemaal in zijn greep. Als ik de rest van mijn leven nog maar één boek zou mogen lezen, dan zou ik dit kiezen.

En verder?

In april mocht ik het nieuwe jeugdboekenplatform Booqees testen en kwam er ook een einde aan mijn Veertig dagen bewust


Welkom mei!

Op 6 mei ga ik naar het Clavis Book Café in Hasselt. Het belooft een interessante middag te worden met o.a. workshops over schrijven en ontmoetingen met YA-auteurs. Wat boeken betreft heb ik nog geen echte planning gemaakt. Wel heb je sowieso een recensie van Circus Cesaria van Sanne Hillemans en van Wachten op een wonder van Sarah Loudin Thomas van me tegoed.

Welke leuke plannen heb jij deze maand?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten