dinsdag 21 maart 2017

Wereldpoëziedag: een uitdaging!

In 1999 riep de UNESCO 21 maart uit tot Wereldpoëziedag, een dag om poëzie in al zijn facetten onder de aandacht te brengen. Het schrijven, het lezen en het publiceren ervan. Ter gelegenheid van deze dag daagde Viking me uit om aan de slag te gaan met kalligrafie en poëzie.


Om te beginnen heb ik absoluut geen ervaring met kalligrafie. Het enige wat een beetje in de buurt komt, zijn mijn handlettercreaties. Maar ik wilde toch graag iets nieuws leren? Dus ging ik aan de slag met de prachtige gouden veer en de inkt uit de kalligrafieset die ik van Viking kreeg. 

Opperste concentratie, na iedere paar letters stoppen om de punt weer behoedzaam in de inktpot te dopen. Dit vond ik leuk! Maar kalligrafie? Nee, zo zou ik het resultaat zeker niet durven noemen. Geklieder is een betere omschrijving. Van de tafel tot mijn vingers, overal zat inkt, maar iets toonbaars kreeg ik niet op papier.


Ik nam dan maar mijn toevlucht tot de pennen en stiften uit het pakket, iets waar ik beter mee uit de voeten kan. Na wat schetsen en proberen handletterde ik uiteindelijk dit stukje uit één van mijn lievelingsversjes: Geluk van Toon Hermans.



Lees of schrijf jij ook wel eens poëzie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten