donderdag 23 maart 2017

TAG | Ik als blogger

Luna, beter bekend als Leesdame, nomineerde me voor deze leuke, persoonlijke tag. Ik vertel jullie vandaag wat meer over hoe ik blog, waar ik mijn inspiratie haal en wat ik leerde van bloggen.


Waar haal jij je inspiratie vandaan?
Boeken zijn natuurlijk mijn allergrootste inspiratie! Verder put ik inspiratie uit de kleine, dagelijkse dingen, de actualiteit en artikels van andere bloggers.

Wat eet of drink je tijdens het bloggen?
Tijdens het bloggen eet of drink ik meestal niet, maar als er iets dan al iets naast mijn laptop staat, is het waarschijnlijk thee en/of chocolade.

Als jij een jaaroverzicht voor je blog maakt, wanneer begin je daar dan aan?
Het idee voor een jaaroverzicht ontstaat meestal begin december. Dat idee effectief uitwerken kan dan nog wel een week of twee duren. Vaak staan er in de loop van december een hoop concepten klaar, waarvan ik er maar een paar echt uitwerk.

Wat is het meest waardevolle dat je als blogger geleerd hebt?
Tussen alle andere bloggers kan het wel eens lastig zijn om vast te houden aan je eigen stem. Vooral de laatste maanden raak ik er steeds meer van overtuigd dat ik me niet hoef aan te passen aan anderen, maar dat ik hier mag schrijven wat ik wil en mag zijn wie ik ben. Iedereen tevreden stellen lukt toch nooit, hoe hard je ook probeert.

Wat is voor jou het beste moment om te bloggen?
Bloggen is iets dat vaak tussendoor gebeurt, maar op zondagmiddag kan ik er wel eens uitgebreid de tijd voor nemen.

Wat zou je nog willen bereiken als blogger?
Als ik de komende jaren met plezier kan blijven bloggen, ben ik eigenlijk al heel blij. Daarnaast zou ik graag meer aandacht besteden aan oudere en/of minder bekende boeken, in plaats van alleen aan de laatste nieuwe bestsellers waar iedereen het al over heeft. En als ik dan toch mag dromen, dan zou ik een eigen boekenrubriek in een magazine helemaal fantastisch vinden.

Voel jij je vaak onzeker na het publiceren van een blogpost?
Eerlijk gezegd heb ik dat gevoel bij iedere blogpost die ik plaats, maar vooral bij de meer persoonlijke posts heb ik er last van. Jep, ik zou best wat extra zelfvertrouwen kunnen gebruiken, ook wat mijn blog betreft.

Heb jij veel contact met collega-bloggers?
Ik volg best wat bloggers en van een aantal heb ik ook het gevoel dat ik ze persoonlijk ken, ook al heb ik ze nog nooit gezien. Helemaal fijn wordt het als je ze dan ook een keer in het echt kunt ontmoeten, zoals vorige week met Liesbet gebeurde. We hebben de hele middag gekletst alsof we elkaar al jaren kenden!

Wat voor muziek/programma staat er vaak aan tijdens het bloggen?
Meestal speelt de televisie of de radio op de achtergrond, maar ik zet zelden iets speciaals op tijdens het bloggen.

Op welke dagen ontstaan de meeste blogposten?
Zoals ik hierboven al aangaf, is bloggen iets dat meestal tussendoor gebeurt of op zondagnamiddag. Het is dan ook op die dagen dat ik de meeste posts uitwerk. De inspiratie hiervoor heb ik dan meestal al in de loop van de week ergens op een briefje gekribbeld.

Op welke blogpost ben je het meest trots?
Dan kies ik voor 2016, een jaar om nooit te vergeten. Dit artikel kwam recht uit mijn hart en vond een uitweg op exact die manier die ik in gedachten had.

Waarom zou iemand een blog moeten beginnen volgens jou?
Bloggen is een uitgelezen manier om je ei kwijt te kunnen. Het kan een uitlaatklep zijn, een manier om je gedachten de vrije loop te laten. Of om oeverloos over boeken te leuteren zonder dat iemand er last van heeft, dat kan ook.


Zou je het leuk vinden om deze tag in te vullen? Ga je gang! Ik ben benieuwd naar hoe jouw leven als blogger eruitziet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten