woensdag 15 maart 2017

RECENSIE | Meer met letters - Martine Boere

In Meer met letters neemt Martine Boere van Studio Suikerzoet je mee op lettersafari. Letters zijn overal om je heen, het is een kwestie van goed kijken en letters in je opnemen. Vol inspiratie wordt de letterreis vervolgd op papier. Martine legt de basistechnieken van letter art uit; hoe kun je van al die mooie letters die je hebt gezien je eigen letterkunst maken? Na de basis komen diverse technieken aan bod, zoals bijvoorbeeld chalkboardlettering en brushlettering. En wil je ook een stapje verder dan handlettering op papier? Geen probleem. Stapsgewijs laat Martine zien hoe je kunt handletteren op bijvoorbeeld glas of hout. Dit boek over handlettering gaat verder waar andere boeken ophouden; het is een complete techniekenboek vol mooie kleurenfoto's ter inspiratie.

Handlettering is hip! En boeken over handlettering zijn dat ook. In Meer met letters daagt Martine Boere van Studio Suikerzoet je uit om op "lettersafari" te gaan, mooie letters "in het wild" te spotten en overal waar je komt en gaat inspiratie op te doen.

Of je nu een beginner bent of al iets meer geoefend hebt, met dit boek kun je makkelijk aan de slag. Martine geeft je op een heel toegankelijke, duidelijke manier meer uitleg over verschillende materialen en technieken. Niet alleen het "gewone" handletteren op papier komt aan bod, je leert ook meer over chalkboardlettering en handlettering op hout en glas.

Ook brushlettering komt (kort) aan bod. Toevallig met de brushpens die ik ook gebruik, wat het voor mij extra leuk maakte om er mee aan de slag te gaan.

Echt wereldschokkend nieuwe dingen leerde ik niet van Meer met letters, maar Martines enthousiasme werkt ontzettend aanstekelijk en ik raakte geïnspireerd om zelf aan de slag te gaan. En dat is uiteindelijk het beste effect dat een creatief boek kan hebben!

Meer met letters
Martine Boere
Aantal pagina's: 128