dinsdag 7 juni 2016

De 10 meest gelezen recensies

Boekboetiek bestaat deze maand vier jaar. Vier jaar met hele leuke blogmomenten, prachtige boeken én bijna 350 recensies! Sommige lezers waren er al van in het begin bij, andere komen net even een kijkje nemen. Daarom zet ik vandaag graag de tien meest gelezen recensies van de afgelopen vier jaar op een rijtje! (Klik op de titel om naar de recensie te gaan.)



1. Als je het licht niet kunt zien - Anthony Doerr
Eén van de mooiste oorlogsromans die ik ooit las. Een dikke pil, maar dan heb je ook wat! 

2. Tweede leven - S.J. Watson
Een thriller waar ik niet zo enthousiast over was als over zijn voorganger Voor ik ga slapen. 

3. Het Gesticht - Madeleine Roux
Deze Young Adult deed me denken aan de stijl van Ransom Riggs. 

4. De mooiste zomer van mijn leven - Karen Dierickx
Een ingetogen portret van een jong meisje op de rand van volwassenheid, pakkend en realistisch geschreven. 

5. De Aanslag - Harry Mulisch
Een echte klassieker! 

6. Ik was twaalf en ik fietste naar school - Sabine Dardenne
Een aangrijpend waargebeurd verhaal dat België wekenlang in de ban hield. 

7. Post voor mevrouw Bromley - Stefan Brijs
De personages in deze oorlogsroman zijn geen helden, het zijn mensen zoals jij en ik. 

8. De lijst van al mijn wensen - Grégoire Delacourt
Geestige en tegelijk ontroerende feelgood over dromen, geluk én ook een beetje over bloggen! 

9. Voor jou - Jojo Moyes
Mijn lievelingsboek... Hou die zakdoekjes in de aanslag!

10. De boekenapotheek aan de Seine - Nina George
Een leuk vakantieboek dat de sfeer van Frankrijk ademt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten