zondag 6 september 2015

Mijn Boekenfestijnbuit

Donderdag nam ik een halve dag vrij om een bezoekje te brengen aan het Boekenfestijn in Hasselt. Het was al een tijdje geleden dat ik nog eens op een Boekenfestijn was geweest en ik keek hier dus al weken naar uit. Deze boeken bracht ik allemaal mee naar huis!



De enorme hoeveelheid romans en thrillers viel me direct op bij het binnenkomen. Thrillers kocht ik niet, maar tijdens een eerste ronde langs de romans legde ik alvast Een voet verkeerd van Laguna en De IJsballon van Alec Wilkinson in mijn mandje. Ook Dood van een soldaat van Johanna Spaey ging mee naar huis. Dit boek las ik een jaar of tien geleden al eens, maar zou ik graag nog eens herlezen. 

Het lied van de rog van Rashid Novaire sprak me qua verhaal eigenlijk niet zo aan en zal ik denk ik ook niet zo snel lezen, maar ik wilde het wel graag naast Zeg maar dat we niet thuis zijn in de boekenkast kunnen zetten. Ook De dorpswinkel van Madame Josette zal waarschijnlijk nog een tijdje ongelezen in de kast blijven staan, naast zijn voorganger Met de Franse slag, die ook nog ongelezen in mijn kast staat. Brieven aan Elie van Thaisa Frank lijkt me dan wel weer een fantastisch boek, dus dat hoop ik snel te kunnen lezen.


Het aantal historische boeken lijkt iedere editie kleiner te worden en dit keer vond ik het aanbod echt teleurstellend. Toch vond ik nog een boek over de Middeleeuwen en een boek over monsters en mythische wezens, met prachtige illustraties. Tijdens een tweede ronde langs de romans ontdekte ik ook nog twee boeken van John Boyne die ik nog niet had én twee romans waar ik nog nooit van gehoord had, maar die me wel heel mooi leken: Het onvermijdelijke verlies van Meghan O'Rourke en Vroeger was er later van Vera Marynissen.

Hoewel ik dus een beetje teleurgesteld was door het gebrek aan historische boeken, is de buit toch aanzienlijk en ben ik bovendien netjes binnen mijn (verjaardags)budget gebleven!


Heb jij hier al boeken van gelezen? Wat is jouw beste/leukste Boekenfestijnaankoop aller tijden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten