zondag 12 januari 2014

Mijn leesvoornemen voor 2014!

Alle reading challenges-artikels op andere boekenblogs hebben me aan het denken gezet over mijn goed leesvoornemen voor 2014. Vorig jaar deed ik mee met de Ik lees Nederlands!-uitdaging van Judith en ook al ben ik niet helemaal geslaagd in deze uitdaging, toch vond ik het heel leuk. Alleen voelde ik me soms verplicht om boeken van Vlaamse of Nederlandse auteurs ter hand te nemen terwijl ik eigenlijk zin had in een vertaald of een Engelstalig boek. Dat MOETEN lezen was er gewoon te veel aan. Daarom heb ik besloten om dit jaar ook niet mee te doen aan één of andere officiële uitdaging. (Wie wel wil meedoen aan de Ik lees Nederlands!-uitdaging 2014 kan bij Inge leest terecht!)

Wat ik dan wel als doel heb in 2014? Je las het misschien al op Twitter: ik ga proberen eens wat meer boeken uit mijn eigen boekenkast te lezen. Er staan zoveel zielige, ongelezen boeken in mijn kast die altijd maar voorrang moeten geven aan bibliotheekboeken (want die zijn er maar vier weken!) en aan recensieboeken (want die gaan altijd voor!). Ik heb alvast een goed begin gemaakt want mijn tweede recensie van 2014 is er eentje over één van mijn eigen boeken: De buitenkant van meneer Jules van Diane Broeckhoven.


Wat is jouw goed leesvoornemen voor 2014? Heb je al een goed begin gemaakt?

13 opmerkingen:

  1. Ik wil meer klassiekers lezen en een paar favoriete boeken herlezen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes, het is een heel goed voornemen voor 2014! Hoeveel ongelezen boeken heb je in de kast staan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze even geteld voor je Sue, en het zijn er zo'n 55, enkel en alleen fictie. Ik schaam me wel een beetje...

      Verwijderen
  3. Oh dat moeten is jammer ja, maar dat heb je wel geleerd dan. Dus dat is weer een voordeel van zo'n challenge :) Goed plan om uit je eigen boekenkast te gaan lezen, dat probeer ik de laatste tijd ook meer te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meer boeken uit je eigen kast lezen is een heeel goed voornemen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind jouw idee erg mooi. Het zou voor mijn een ware uitdaging zijn: ik ben juist dol op recente romans en wil graag op de hoogte zijn van wat er zoal verschijnt.
    Hopelijk kan ik dit jaar toch wat tijd vrijmaken voor ondergeschoven kindjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga ook vaak weer voor de recente boeken, het zijn er ook zoveel.

      Verwijderen
  6. De boeken in mijn boekenkast leggen het ook altijd af tegen bibliotheekboeken en recensieboeken. Heel herkenbaar dus. Ik moet dus dit jaar ook proberen meer boeken uit mijn eigen boekenkast te lezen. Het is zelfs zo erg dat 1/3 van mijn totale boekenvoorraad nog ongelezen in de kast staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben dus niet alleen, gelukkig. Volgens mij is het hier ook zo'n derde van alle boeken.

      Verwijderen
  7. Goh, ik kan maar voor drie weken van de bibliotheek lenen. Ik ben daar vorig jaar mee begonnen en helaas mijn doel niet gehaald, om hetzelfde redenen. Nu wil ik toch weer opnieuw proberen zoveel mogelijk boeken te lezen uit mijn kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb als doel gesteld dit jaar 52 boeken te lezen, maar misschien dat ik het nog een beetje opschort naar 70 of 80. Ik zit er nu al op (bijna) 9 dus het gaat wel heel snel! Ook ben ik van plan een aantal boeken uit mijn boekenkast te gaan lezen die er al een tijdje staan. Ben daar vorig jaar al aan begonnen en het gaat de goede kant op!

    BeantwoordenVerwijderen