woensdag 1 januari 2014

Een belezen Kerst en een boekig Nieuwjaar!


Hopelijk hebben jullie allemaal gezellige feestdagen gehad met de mensen die jullie lief zijn! Gezelligheid is talloze keren belangrijker dan geschenken, maar een boek is altijd een mooi cadeau - voor een verjaardag, maar zeker ook voor Kerst en Nieuwjaar. Een boek uitkiezen voor iemand vind ik altijd heel bijzonder, en ik vind het nog beter als ik een boek vind dat perfect bij iemand past. Ook dit jaar lagen er voor mij en van mij boekige cadeautjes onder de kerstboom!

Zoals jullie misschien al wisten is mijn vader ook een echte boekenwurm. Hij zocht nog een mooie bladwijzer en dus ging ik op zoek. Spijtig genoeg zijn er nog maar weinig winkels waar je die dingen kunt kopen, zo ontdekte ik op mijn bladwijzerjacht. Ik ging er bijna zelf één knutselen, maar toen dacht ik aan Annemiek van The Owl Said. Ik volg haar al een tijdje op Twitter en vind haar tekeningen echt geweldig. Ik stuurde haar een mailtje met de vraag of ze een bladwijzer voor mijn vader wou maken en ja, dat wou ze! Na wat over en weer gemaild te hebben met ideetjes en ontwerpen is dit is het resultaat dat ik een paar dagen later, net op tijd voor kerst, in de bus vond. Als je ooit op zoek bent naar een origineel cadeautje, dan kan ik je Annemiek zeker aanbevelen. Mijn vader was in ieder geval heel blij met zijn bladwijzer, of boekenlegger zoals dat in Nederland heet :-)



Ook ik vond boekige cadeautjes onder de kerstboom. In mijn blog over het Boekenfestijn in Mechelen kon je al lezen dat ik een boek van Hella S. Haasse had gekocht en er ook nog drie zou krijgen van Sinterklaas. Ze vormen samen een reeks die heel mooi staat in mijn boekenkast, gelezen of niet. Mijn ouders dachten daar hetzelfde over en kochten nog twee boeken uit deze Querido-reeks bij Polare: Cider voor arme mensen en Inkijk. Geef toe, ze zien er toch echt geweldig uit? 




De kerstman moet ook op tweede kerstdag, terwijl ik hard aan het werk was, nog aan mij gedacht hebben, want er vielen nog meer boeken op de mat! De Grens van Rikka Pulkkinen won ik via Leestweeps op Twitter. Zo kan ik op 9 februari zeker meedoen met hun leesavond over dit boek. Nachtmerries van Sharon Bolton (één van mijn favoriete thrillerauteurs allertijden) kreeg ik als preread via Not Just Any Book. Ik wil echt zo graag al in dit boek beginnen, maar ik dwing mezelf op dit moment om eerst nog wat oudere recensieboeken weg te werken voor het nieuwe jaar.



Ook bij de ouders van mijn vriend ontbraken de boekige cadeaus niet. Ik kreeg een hele grappige bladwijzer met 3D-effect en Het Familieportret van Jenna Blum.



Zoals je ziet, ga ik 2014 met veel leuke nieuwe boeken in! Lagen er voor jou ook boeken onder de kerstboom? Of heb je er zelf cadeau gegeven?


Tot de volgende keer!
Annelies

5 opmerkingen:

  1. Ik heb Nachtmerries ook als preread ontvangen. Echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeeh, die verzameling van Hella Haasses werk is inderdaad erg mooi. Ik geloof dat ik alleen 'Cider voor de arme mensen' (ongelezen!) in mijn boekenkast hebt staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie bladwijzer is het geworden! En je hebt nu inderdaad een mooie serie van Haasse ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke cadeaus. En die boeken van Hella Haasse zijn zo prachtig vormgegeven. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie serie boeken die zijn alleen al mooi om te hebben. Ik ben begonnen in nachtmerries ben benieuwd wat jij ervan vind

    BeantwoordenVerwijderen