zondag 26 mei 2013

Ik kwam, ik zag, ik nam mee...


In 2012 werd de bib in ons nieuwe dorp uitgeroepen tot de Beste Bib van Vlaanderen. Ik was er zelf nog nooit geweest en ik wou wel eens zien wat er dan zo bijzonder aan was. Na een uitgebreide rondleiding en een paar uur snuffelen, kwam ik tot de conclusie dat het aanbod niet erg uitgebreid is, maar dat alles er wel heel ordelijk en gezellig uitziet. En dus kwam ik thuis met een aanzienlijke buit! 



Met Kleine Dagen won Bernard Dewulf in 2010 de Libris Literatuurprijs. Dit najaar tourt hij door Vlaanderen met een voorstelling over dit boek en ik ben vast van plan om tickets op de kop te tikken. Nu dus nog het boek lezen!

De Witte Veer van John Boyne (The Boy in the striped Pyjamas) en Brieven aan Elie van Thaisa Frank stonden al een tijdje op mijn leeslijstje, maar in de andere bib waar ik lid ben, waren ze altijd uitgeleend. Nu heb ik ze dus wel in huis!


De boeken van Cecelia Ahern (o.a. P.S. I love you) zijn altijd feel good gegarandeerd, dus Het boek van morgen verdween ook in mijn tas.

Over De jongen die demonen zag van Carolyn Jess-Cooke las ik niets dan positieve recensies en ik was hier dus erg benieuwd naar geworden, net zoals naar Voor de wolven van Jodi Picoult.

Verder nog twee historische boeken om mijn verslaving te voeden: Voor Vlaanderen, Volk en Führer van Aline Sax, over de drijfveren van collaboratie onder de Vlaamse bevolking, én Een lied voor Achilles, de veelvuldig bekroonde, moderne bewerking van de Ilias door Madeline Miller.


Welke boeken heb jij laatste van de bib meegebracht? Van welke boeken zou jij graag een recensie zien?


Tot de volgende keer!
Annelies

2 opmerkingen:

  1. Het boek van morgen vind ik echt zo'n mooi boek. Aanrader :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou graag je recensie lezen van 'De jongen die demonen zag' van Carolyn Jess-Cooke

    BeantwoordenVerwijderen