maandag 18 maart 2013

TAG | Scavenger hunt - Deel II


Vorige week kregen jullie het eerste deel van mijn scavenger hunt al voor de kiezen. Vandaag laat ik je het resultaat van het tweede deel van mijn speurtocht zien!

Een boek met gouden letters

Een boek met gouden letters was moeilijk te vinden in mijn boekenkast, maar deze Geïllustreerde Wereldgeschiedenis heeft gouden letters in overvloed.

Een dagboek

The Incredible Year is het dagboek van Donald J. Willis, een Amerikaans soldaat tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Een hardcover boek zonder dust jacket

Dit boek met verschillende spannende verhalen uit Nederland en Vlaanderen heb ik een paar jaar geleden gekocht omdat het in de aanbieding was, maar ik heb het nog steeds niet gelezen. Misschien af en toe toch maar eens verhaaltje lezen.

Een turquoise boek

Je kunt het niet heel goed zien op de foto, maar de zij- en de achterkant van dit boek zijn helemaal turquoise. Ook in dit boek ben ik ooit begonnen, maar om de één of andere reden ben ik halverwege mijn interesse verloren. Het boek krijgt wel overal schitterende recensies.

Een boek dat inzoomt op iets

De zaak Els O. kocht ik een paar jaar geleden op de Boekenbeurs, het is trouwens ook gesigneerd door de auteur. Het is het waargebeurde verhaal van de auteur zelf die haar tante helpt om euthanasie te plegen en nadien beschuldigd wordt van moord.

Een boek van een auteur met een veel voorkomende naam

Volgens mij is Smith in Engelstalige landen wat Janssens of Peeters voor ons is, dus daarom In de orchideeënvallei van Deborah Smith. Dit boek staat ook nog ongelezen in mijn kast, heb het gekocht omdat ik de cover mooi vond.

Het boek uit je kast dat zich het langst geleden afspeelt

Ik best wat geschiedenisboeken in mijn kast staan, maar de meesten gaan over moderne geschiedenis. Dit National Geographic over Toetanchamon speelt zich het langst geleden af.


Zo dit was het tweede deel van de Scavenger Hunt-tag. Voel je vrij om de tag over te nemen!


Tot de volgende keer!
Annelies

5 opmerkingen:

  1. Echt knap! Dan moet je wel heel veel boeken hebben als je je bij alles iets vindt. :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb heel wat boeken ja, alleen een boek met een sleutel er op heb ik niet gevonden en dus weggelaten uit de tag.

      Verwijderen
  2. De beste spannende verhalen, daar ben ik best benieuwd naar ! Ik ben dol op korte verhalen, om tussendoor te lezen, terwijl ik een boek aan het lezen ben !

    BeantwoordenVerwijderen