maandag 14 januari 2013

Een kijkje in mijn boekenkast!


In ons nieuwe huisje heeft mijn boekenkast ook eindelijk een plekje gekregen dat de moeite waard is om met jullie te delen. Vroeger stonden alle boeken in een donker kamertje en was het bijna onmogelijk om deftige foto's te maken, maar vandaag laat ik jullie dus mijn boekenkast zien!

Mijn legger met non-fictie boeken, voornamelijk geschiedenis o.a. over Egypte, Rome en de Vikingen.

Legger twee met non-fictie: alle boeken over de Eerste en Tweede wereldoorlog, waaronder Luchtmeisjes van Ingrid van der Chijs en Mijn gestolen leven van Renée Villancher, allebei aanraders!

 De kookboekenplank... Ik ben verder niet echt een keukenprinses, mijn vriend is de chef in huis!

 Mijn favoriete jeugdboeken op een rijtje: Pluk van de Petteflet en de reeks Overleven in de wildernis van Gary Paulsen, pas op de kop getikt op Marktplaats! (Meer over mijn favoriete jeugdboeken lees je in de Kinderboekentag.)

 En dan komen we bij de romans, bijna vijf leggers vol met romans, netjes alfabetisch geordend. Op de foto hierboven zie je o.a. Voor altijd (Cecelia Ahern), Moederziel (Marelle Boersma) en Passie & Piemelbloemen (Ilse Annegarn en Sylvia Beugelsdijk).

Op de volgende plank vind je o.a. De weg naar Callisto (Torsten Krol), twee boeken van Marc Levy: Waar jij bent en London, mon amour en De kleur van melk (Nell Leyshon).

Nog een beetje verder vind je De Bed & Breakfast in Rose Harbor (Debbie Macomber), Zoeken naar Lena (Maureen Myant) en Zondaarskind (Marion Pauw).

Mijn Nicholas Sparks-collectie! Ben zowel fan van zijn boeken als van de verfilmingen: The Notebook... Moet ik nog meer zeggen?

En last but not least de boeken van Carlos Ruiz Zafón. Ik kijk nu al uit naar het vierde deel!


Zo, dat was mijn boekenkast! Hopelijk vond je het een boeiend kijkje achter de Boekboetiekschermen!


Tot de volgende keer!
Annelies

9 opmerkingen:

  1. Ben gek op boeken, heb zelf 2 rijen vol in mijn kast, maar inmiddels al hoop verkocht, het werd zo vol, en hoe leuk ik het ook vind, ik verkoop ze en haal er dan weer nieuwe van! vind het altijd zo leuk staan, een kast vol boeken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je groot gelijk in Miranda, je kan niet alles bijhouden he. Maar afscheid nemen van boeken valt me altijd weer zwaar :-)

      Verwijderen
    2. Dat had ik eerst ook maar inmiddels kan ik er wat beter tegen, ik wou ze allemaal bewaren, maar ja het budget niet om eens wat nieuws aan te schaffen, dus dit is een ideale oplossing

      Verwijderen
  2. Wat fijn dat je zo'n mooie kast hebt. En keurig geordend ook. Ik heb mijn boeken op kleur gesorteerd, dat vind ik ook nog altijd erg mooi staan. Zie deze foto: http://www.ingeleest.nl/wp-content/uploads/2012/11/100_2074-1024x7681.jpg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo he, daar word je zo jaloers op! Prachtige boekenkast en hij is goed gevuld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb toen we verhuisden wat plaats vrij gemaakt, dus er kan weer heel wat nieuws bij!

      Verwijderen
  4. Staan mooie boeken tussen en fijn dat je nu een mooi plekje hebt voor de boeken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave boekenkast! Ik zou hem zo van je overnemen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen