maandag 13 augustus 2012

App voor boekenwurmen!

Bron: www.leesditboek.nl

Iedere dag verschijnen er nieuwe boeken. Niet alle boeken krijgen een plaatsje in de etalage van de boekenwinkel of krijgen volop aandacht op internet. Daarom bestaat er nu een gratis (!) app die je iedere week een overzicht geeft van boeken die gaan uitkomen of pas uit zijn. Zo krijg je weer wat overzicht!


De Lees dit boek-app is een initiatief van 21 Vlaamse en Nederlandse uitgeverijen. Iedere week krijg je op je iPhone of iPad - helaas is de app niet beschikbaar voor Android - een soort nieuwsbrief met de nieuwste boeken, voorzien van de professionele mening van een redacteur of uitgever. In een carrousel van 24 boeken, krijg je elke week 4 nieuwe titels gepresenteerd.

Als je een boek ziet dat je de moeite waard lijkt, kan je onmiddellijk beginnen lezen want van ieder boek is er minstens één hoofdstuk opgenomen in de app. Bovendien zijn alle vernoemde boeken 6 weken met korting te koop in de iBookstore.

Als je de app nu download kan je nu al een gratis e-book  lezen! Als de app 25.000 keer is gedownload, dan kan iedereen die de app gedownload heeft ook nog eens een week lang een tweede gratis boek lezen in de app.

Meer informatie over deze app en hoe je hem kan downloaden vind je hier

Deelnemende Nederlandse uitgeverijen: A.W. Bruna Uitgevers, De Arbeiderspers, Athenaeum, Balans, De Bezige Bij, Cargo, Lev., Nijgh & Van Ditmar, Oog & Blik, Orlando, Q, Querido, Signatuur, Thomas Rap, VIP, Zwarte Beertjes

Deelnemende Vlaamse uitgeverijen: De Bezige Bij Antwerpen, Lido, Ludion, Manteau, Standaard.

Ik heb zelf geen iPhone of iPad, dus ik heb deze app nog niet kunnen testen. Als hij ooit uitkomt voor Android ga ik hem zeker testen want hij lijkt me wel de moeite!

Kennen/hebben jullie de app al gedownload? Wat vinden jullie ervan?


Tot de volgende keer!
Annelies

5 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat hij er nog niet voor Android is. Het lijkt me een zwaar verslavende app :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk is dat de volgende stap! Daar zit ik echt op te wachten.

      Verwijderen
  2. Het lijkt mij een leuke app. Ik ga hem thuis eens bestuderen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel plezier! Ik heb hem zelf helaas niet kunnen testen bij gebrek aan iPhone/iPad.

      Verwijderen
  3. Lijkt me heel leuk! Alleen jammer dat ik geen Iphone of Ipad heb :( Ellen

    BeantwoordenVerwijderen