zondag 8 juli 2012

Boekenkasten, what's not to love?

Ik ben een boekenwurm. Noem het een obsessie, een verslaving, noem het eender wat, ik ben een boekenwurm. Punt. En als boekenwurm hou ik niet alleen van boeken maar ook van boekenkasten. Kamerhoge en kamerbrede boekenkasten van degelijk materiaal, met planken die niet gaan doorzakken onder het gewicht van al die boeken. De onderste leggers wat hoger, voor non-fictieboeken die vaak groter en zwaarder zijn. Boekenkasten die nooit vol raken, bij voorkeur mét een laddertje om bij de bovenste planken te kunnen.

Boekenkasten zoals deze:

Bron: www.werkspot.nl


Bron: www.dehoutsnip.com

Aaah... Ik denk dat ik verliefd ben...
Voorlopig hou ik het bij mijn boekenkast die altijd veel te klein lijkt te zijn, hoewel ze dat helemaal niet is, met planken die een beetje doorzakken en zonder laddertje, helaas.
Ach, dromen kan geen kwaad, denk ik altijd maar...


Wat voor boekenkast hebben jullie? Hoe ziet jullie droomkast eruit?


Tot de volgende keer!
Annelies

5 opmerkingen:

  1. Ooooh!!! Leuk zeg! Ik heb ook al 2 boekenrekken boemvol staan (zelfs een dubbele rij op veel plaatsen). Pas eentje bijgehaald dus nu kunnen we weer beginnen sparen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal toch moeten beginnen nadenken over een nieuw rek. Die van mij is vandaag onverwachts half ingestort... :'(

      Verwijderen
  2. Ik heb twee neutrale houten boekenkasten waar naast boeken ook schoolspullen en snowglobes in staan en zou het liefste echte bibliotheekkasten willen, met trapjes en glazen deurtjes haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. in een houten boekenkast kun je wel last krijgen van boktor !

    BeantwoordenVerwijderen