vrijdag 2 november 2018

Tot ziens oktober, welkom november!

November is zo'n beetje een tussenmaand. Gekneld tussen een prachtige herfst en een feestmaand. Maar wel met een aantal toffe dingen op de planning! Tijd dus om afscheid te nemen van oktober.


Gelezen

Dit boek waarin Anne Jorinde twee hippe hobby's combineert, is heel vrolijk en mooi vormgegeven, met massa's tips en voorbeelden waarmee je onmiddellijk aan de slag kan.

Wat een bijzonder boek! Ik heb er zo van genoten en kan iedereen aanraden om het ook te lezen. Met dit boek heeft Matt Haig mijn vertrouwen in de mensheid weer een beetje hersteld.

Het eeuwige leven - Matt Haig
De Engelse Matt Haig is voor mij de ontdekking van 2018! Ook in deze historische roman werd ik helemaal meegesleept. Hij katapulteert je heen en weer in de tijd en raakt je met de melancholische sfeer.

Chemie - Kaat De Kock
Ik ontmoette Kaat al een paar keer op een event, maar had nog nooit iets van haar gelezen. Deze YA over een leerlinge die iets begint met haar leerkracht chemie was dus een eerste kennismaking. Ik moet eerlijk toegeven dat het boek me niet heel erg beviel. Het is een heel dun boek en ik had het gevoel dat dat het verhaal niet ten goede kwam. Wel ben ik fan van Kaats schrijfstijl en ik ben heel benieuwd geworden naar haar chicklitdebuut Het is ingewikkeld.

Anna is het eerste deel van een gloednieuwe reeks voor jongvolwassenen, waarin telkens een ander dilemma centraal staat. Het is een echte pageturner met een heel herkenbaar hoofdpersonage waarin je je makkelijk kunt inleven.

Getekend door de oorlog - Karla Stoefs
In zes verhalen neemt Karla Stoefs je mee in het leven van evenveel kinderen en jongeren die getekend zijn door de Eerste Wereldoorlog. Elk verhaal werd geïllustreerd door een andere Belgische illustrator. Vooral het verhaal van Rachel, een meisje dat zo getraumatiseerd raakt door een bominslag dat al haar vitale functies het begeven en ze uiteindelijk overlijdt, vond ik erg ontroerend.

Damn, honey - Marie Lotte Hagen & Nydia van Voorthuizen
Dit feministische pamflet moet echt iedereen lezen, mannen, vrouwen, jongens, meisjes, leerkrachten, grootouders, ... Iedereen. Het is pijnlijk herkenbaar, grappig en brandend actueel. De twee auteurs hanteren een vlijmscherpe pen en gaan geen enkel onderwerp uit de weg. 


En verder

- waren er weer heel wat leuke literaire nieuwtjes die je kunt nalezen in Tussen de regels #106, #107, #108 en #109.

In november

- breng ik samen met mijn papa ons jaarlijkse bezoekje aan de Boekenbeurs. Feest!
- heb ik een bijkletsdate met Liesbet waar ik ontzettend naar uitkijk.
- begin ik stiekem ook al uit te kijken naar kerst. Een klein beetje maar. Stiekem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten