dinsdag 26 september 2017

Mijn nieuwe agenda voor 2018

Ieder jaar rond deze tijd begint mijn zoektocht naar een agenda voor het nieuwe jaar. Hij moet aan heel wat eisen voldoen, dus het vinden van de perfecte agenda kan al eens wat tijd in beslag nemen. Maar dit jaar dus niet. Zo'n maand geleden spotte ik - zonder al echt op zoek te zijn - dit prachtig exemplaar bij Van Piere in Eindhoven.


Deze vrolijke uiltjesagenda is van Peter Pauper Press, een merk dat de meest geweldige notitieboekjes, agenda's en bladwijzers verkoopt. Regelmatig kijk ik mijn ogen uit op hun website, maar ik wist helemaal niet dat al die mooie dingen ook gewoon bij ons in de buurt te koop te zijn. (Gevaarlijke informatie, ik weet het.)

Op de foto kun je het niet zo goed zien, maar de uiltjes liggen een beetje "op" de kaft en zijn blinkend afgewerkt. Zien ze er niet vrolijk uit? Ook qua indeling is hij nagenoeg perfect. Eén week is verspreid over twee pagina's, met genoeg ruimte om alle afspraken te noteren. Enige nadeel is dat de Belgische/Nederlandse feestdagen er niet in staan, die moet je er zelf nog even bijschrijven. Achteraan zit er een katern voor adressen en telefoonnummers en eentje voor notities. Aan de binnenkant van de kaft zit een grote enveloppe voor allerlei losse kaartjes en briefjes.


Misschien wel het allerleukste aan deze agenda is dat ik niet hoef te wachten op het nieuwe jaar om hem in gebruik te nemen. Hij omvat namelijk zestien maanden, dus al sinds het begin van de maand heeft hij een vast plekje in mijn handtas veroverd.

Heb jij al een agenda voor 2018 gevonden?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten