dinsdag 31 januari 2017

Gewoon Gelukkig #13

De eerste maand van het nieuwe jaar zit er alweer bijna op! Hoog tijd dus voor de eerste Gewoon Gelukkig van 2017, met een uitstapje naar Hasselt, een nieuwe header, toffe series en andere kleine en grote gelukjes.


Gezellig
Twee weken geleden stond er voor het eerst sinds veel te lang nog eens een MDD, beter bekend als moeder-dochterdag, op het programma. Mijn mama en ik gingen eerst voor een lekker ontbijtje en daarna een dagje shoppen in Hasselt. De buit bleef uiteindelijk vrij beperkt. Het vroor dat het kraakte en al die laagjes die we aangetrokken hadden maakten het passen er niet handiger op.

Gegeten
Na alle feestjes en recepties leek het wel alsof ik in de gewoonte van ongezond eten was blijven hangen. Snoep, chocolade, chips en nog meer snoep. Sinds deze week lukt het me gelukkig weer beter om gezond te eten.

Gesport
Eten mag dan misschien niet zo gaan als ik wil, sporten gaat eens zo goed. Zonder het goed te beseffen ben ik het afgelopen jaar maar liefst 205 keer gaan fitnessen! Dat verdient een nieuwe sportoutfit, vind ik dan. 

Gebrild
De laatste maanden merkte ik steeds vaker dat ik slecht zag, vooral bij het autorijden en tv-kijken. Vorige week stond er dan ook een bezoekje aan de oogarts op de agenda, die bevestigde wat ik eigenlijk al lang doorhad: Ik moet een bril. Er ging een hele vergelijkende studie aan vooraf, maar ondertussen heb ik ook een tof montuurtje gekozen. Nog twee weken wachten en dan zie ik alles weer door een roze bril!

Geluisterd
Ik ben eigenlijk nooit zo'n grote fan geweest van Ed Sheeran, maar ik word tegenwoordig zo blij van Castle on the Hill. En die videoclip ook <3

Gelezen
Het nieuwe jaar kwam met een kanjer van een leesdip. Ik maakte me er best wel druk in, maar vanaf het moment dat ik me erbij neerlegde en bedacht dat er opeens veel tijd vrij kwam voor andere dingen, ging het vanzelf beter. Halleluja!

Gekeken
Zoals ik al schreef, zorgt een leesdip voor massa's tijd voor andere dingen. Nieuwe series kijken bijvoorbeeld. Secrets & Lies, met Ryan Phillippe in de hoofdrol, is onze laatste binge watch. Een aanrader, ook als je geen leesdip hebt.

Geslapen
November en december kan ik altijd nog wel aan. Het is donker en koud, maar met de feestdagen in het vooruitzicht is het ook gewoon een gezellige periode. Januari en februari daarentegen zijn maanden dat ik het liefst in winterslaap zou gaan. Mijn energieniveau zit even ver onder nul dan het kwik van de laatste weken en ik zou er véél geld voor over hebben om een fast forward te doen naar de lente.

Geknutseld
Een nieuwe header stond al een hele tijd op mijn verlanglijstje. Ik prutste uren aan verschillende combinaties zonder echt tevreden te zijn, dus liet ik het maar zo. Een paar weken geleden waagde ik nog een laatste poging en na een paar minuten was die nieuwe header dan toch een feit. Ik ben er alleszins heel blij mee! Wat vind jij ervan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten