woensdag 2 juli 2014

Favorieten van de maand juni


Het is bijna niet te geloven, maar juni zit er alweer op. De maand is naar mijn gevoel zo snel gegaan. Waarschijnlijk zit mijn weekje vakantie daar voor iets tussen. Ik geef jullie in ieder geval nog graag mijn favorieten van juni mee, voor we weer gewoon verder gaan met juli!

De Jefferson Code - Steve Berry (Thriller) «««
Een foutje in mijn hoofd - Simonne van Gennip (Waargebeurd) ««««½
De laatste dans - Judith Lennox (Roman) ««««
De Goden van de Olympus - Barbara Graziosi (Historische non-fictie) «««½
Lang zal ze leven - Koos Meinderts (Jeugdboek) ««««

In juni las ik vijf boeken, waarvan er eigenlijk maar eentje er met kop en schouders boven uit stak, nl. Een foutje in mijn hoofd van Simonne van Gennip. Hierin vertelt ze op een bewonderenswaardige manier het verhaal van haar leven na een hersenbloeding. Zonder twijfel mijn favoriete boek van juni!

Voor alle reislustige boekenwurmen waren in juni ook de cityt(r)ips voor Londen. Thuisblijvers hebben dan misschien weer meer aan mijn favoriete series. Zo krijg je de vakantie ook om!

Verder was Boekboetiek ook jarig in juni en daar hoorde natuurlijk een winactie bij. (Hier kan je nog eens nalezen wie gewonnen heeft.) Ik was een beetje overdonderd door het aantal reacties en ook - vooral - door de lieve verjaardagswensen. Bedankt allemaal!

In juli mogen recensies verwachten van o.a. Dansen met herinneringen van Martin Gijzemijter, Ik van Margaretha van Ansel en Reislust van Esmir van Wering.


Tot de volgende keer!
Annelies

Wat was jouw favoriete boek van afgelopen maand?

8 opmerkingen:

  1. Het is er snel gegaan het eerste half jaar... Leuk overzichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tijd vliegt inderdaad! Voor je het weet is er weer een jaar voorbij.

      Verwijderen
  2. Juni bracht mij drie boeken: De Groote Oorlog (non-fictie) van Sophie De Schaepdryver en de romans Lichtjaren (James Salter) en Gelukkig de Gelukkigen (Yasmina Reza). Deze laatste won het (nipt) van Lichtjaren. http://iboek.weebly.com/blog/gelukkig-de-gelukkigen-yasmina-reza

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Groote Oorlog wil ik ook nog graag lezen, die haal ik een keer bij de bib denk ik.

      Verwijderen
  3. Snel even gaan spieken in mijn 'Gelezen in'-blogpost vermits ik er weer een aantal heb gelezen de afgelopen maand. Maar favorieten van juni waren 'Vermoorde schoonheid' van J.D.Robb en het eerste boek van de Black Dagger Brotherhood van J.R.Ward. Ik vind het echt moeilijk om favorieten te kiezen want ik heb weer een heel deel leuke boeken ontdekt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken beide boeken niet, maar het zijn wel intrigerende titels.

      Verwijderen
  4. Leuke lijst! Ik moet je favoriet van de maand maar eens gaan lezen. :)

    BeantwoordenVerwijderen