zondag 1 juni 2014

Favorieten van de maand mei


Yep, mei zit er weeral op! Ik vond het in ieder geval een heel geslaagde maand! De eerste barbecue van het jaar, kilo's aardbeien, heerlijke fietstochtjes én een paar heel leuke boeken die ik nog even voor je op een rijtje zet.

Kameraden - Felix Römer (Historische non-fictie) «««½
De CorrLinks Affaire - Elena Machetti (Waargebeurd) ««««
Het midden van nergens - Yvonne Meindert (Young Adult) ««««½
Home Front - Kristin Hannah (Roman) «««««

In mei las ik een paar geweldige boeken, in uiteenlopende genres, zoals je kan zien. De boekenapotheek aan de Seine was een boek waar ik veel van verwachtte, maar dat me toch wat tegenviel. Het midden van nergens, het geslaagde YA-debuut van Yvonne Meindert, daarentegen vond ik wel een echte aanrader. Maarrrr, mijn onbetwiste favoriet van de afgelopen maand is (en misschien wel van het hele jaar tot nu toe) is Home Front van Kristin Hannah. Het was lang geleden dat een boek me nog zo wist te raken. 

Verder mocht ik afgelopen maand ook voor de eerste keer in mijn bloggersleven meedoen aan een heuse blogtour, nl. die van Gezworen vrienden van Edward Hendriks. Een overzicht van deze blogtournee vind je op de website van Uitgeverij De Fontein.

Boekenwurmen die nog een citytripje richting Barcelona gepland hebben of willen plannen, kunnen hier eerst even een kijkje nemen voor wat boekige bezienswaardigheden in deze bruisende stad. Wil je dan ook nog graag een paar boeken mee op reis nemen, dan vind je hier en hier misschien wel je gading.

In juni mag je alvast recensies verwachten van o.a. Lang zal ze leven van Koos Meinderts, De laatste dans van Judith Lennox en De Jefferson Code van Steve Berry.


Wat was jouw favoriete boek van de afgelopen maand? En welke boeken staan er zeker op je lijstje voor juni?

6 opmerkingen:

  1. Ik zou Het midden van nergens nog wel willen lezen, spreekt me wel aan. :) Mijn favoriete boek van mei was denk ik Geek girl #2, omdat ik echt even toe was aan een lekker luchtig en grappig boek. In juni hoop ik Verslingerd te lezen en misschien dat ik The Fault In Our Stars herlees, aangezien de film eraan zit te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Geek Girl boeken lijken me ook wel leuk, maar ben er nog niet aan toegekomen. Veel leesplezier in juni!

      Verwijderen
  2. Mooi lijstje!! Ik begin volgende week in Gisèle van Susan Smit, een recensie boek, heb enorm veel zin om hier in te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Gisèle heeft zo'n mooie cover, hopelijk is de inhoud ook zo goed!

      Verwijderen
  3. 'Gezworen vrienden' ga ik binnenkort lezen, goed om te zien dat jij er vier sterren aan hebt gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen