vrijdag 23 mei 2014

Sneak preview: Recensies op komst

De laatste weken mocht ik weer een paar hele mooie boeken toevoegen aan mijn collectie. Een YA-boek, een historische roman én een thriller, dat betekent in ieder geval genoeg leesvoer voor een paar zonnige dagen!

Van uitgeverij LetterRijn kreeg ik het e-boek Het midden van nergens van Yvonne Deinert toegestuurd. Dit boek is het YA-debuut van de schrijfster. In Het midden van nergens staan Pasca en haar vrienden centraal. Tijdens het shoppen ziet Pasca een amulet bij een oud winkeltje. Zo maakt ze kennis met Geertje, de vrouw die de winkel uitbaat. Terwijl Pasca haar eigen weg zoekt in het leven komt ze erachter dat Geertje haar hele leven al verborgen houdt wie ze echt is.

Een paar weken geleden kreeg ik van Meulenhoff Boekerij de vraag of De laatste dans van Judith Lennox me een leuk boek leek om te recenseren. Euh, JAZEKER! De laatste dans is een historische roman die op het eerste zicht helemaal mijn ding is. We schrijven Engeland, 1917. Tijdens zijn verlof van het front wordt Devlin halsoverkop verliefd op Camilla . Als de Eerste Wereldoorlog ten einde komt en hij terugkeert naar huis, blijkt Camilla echter verloofd te zijn met een rijke bankier. Uit wraak besluit hij te trouwen met Camilla's jongere zusje Esme, die al jaren stiekem verliefd is op hem. Om zijn hart te winnen besluit deze het jaarlijkse zomerbal nieuw leven in te blazen, maar het landgoed herbergt geheimen die hun levens zullen veranderen.

Van VBK België kreeg ik een exemplaar van Steve Berry's De Jefferson Code toegestuurd. De Jefferson code is een thriller in de stijl van De Da Vinci Code: Vier Amerikaans presidenten werden vermoord tijdens hun regeringstermijn, vier aanslagen die behalve de functie van hun doelwit niets met elkaar te maken lijken te hebben. Maar wat als die vier presidenten nu allemaal vermoord werden om dezelfde reden: een artikel in de grondwet van de Verenigde Staten? Dat is wat Cotton Malone ontdekt - en daarmee brengt hij zijn eigen leven in gevaar.