zaterdag 1 februari 2014

Favorieten van de maand januari


De eerste maand van het nieuwe jaar zit er alweer op. Je kunt niet echt zeggen dat we al een echte winter gehad hebben, maar voor mij hoeft dat ook niet echt. Ik ben perfect gelukkig met een winter zonder ook maar één vlokje sneeuw. Helaas heb ik in januari niet zo veel boeken kunnen lezen als ik zou willen, maar ik zet ze toch nog even voor jullie op een rijtje!

Nachtmerries - Sharon Bolton «««½
Wonden van eer - Anthony Riches «««
Flame - Bernice Berkleef ««««½
De buitenkant van meneer Jules - Diane Broeckhoven ««««½
Cupcakes en een koffer - Yara March «««½

Januari is met vijf boeken niet echt mijn beste leesmaand aller tijden geweest. Toch zaten er tussen die vijf boeken twee exemplaren die me heel erg geraakt hebben en me nog lang zullen bijblijven: Flame van Bernice Berkleef en De buitenkant van meneer Jules van Diane Broeckhoven. Twee heel uiteenlopende genres met elk hun eigen bijzondere charme.

Voor februari staan er o.a. drie poëziebundels op mijn programma, maar ook De grens van Riikka Pulkkinen en Illusie van Andrew Mayne.


Wat was jouw favoriete boek van de afgelopen maand?

8 opmerkingen:

  1. Ik heb Nachtmerries ook gelezen, maar vond het best goed. Het scheelde wel dat het in Cambridge speelde, waar ik wel eens geweest ben, en ik kon het me allemaal goed voorstellen. Flame vond ik (uiteraard) ook erg mooi en ik ben blij dat het jou zo goed beviel.

    Veel plezier met je boeken voor deze maand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je de omgeving kent, kan ik me voorstellen dat het boek je nog meer aanspreekt. Ik kon me er nu wel een beeld van maken, maar ben toch niet zo enthousiast als over haar andere boeken.
      Flame vond ik inderdaad geweldig, ik kijk uit naar het volgende deel. Ga jij dat ook redigeren?

      Verwijderen
  2. Allemaal onbekende boeken voor mij eigenlijk. Veel leesplezier in februari toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed! Ik vind het altijd fijn om even op je blog te neuzen en te lezen wat je de afgelopen maand(en) zoals gelezen hebt. Leuk ook dat je zoveel verschillende boeken leest en dat veel daarvan niet behoren tot de 'bekendere' boeken maar je op deze manier de onbekendere auteurs ook een kans geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je lieve reactie Bibi! Ik heb een brede smaak wat boeken betreft en de bekendere boeken spreken me meestal niet zo aan. Ik ga liever voor de verborgen pareltjes :-)

      Verwijderen
  4. Geen van de boeken komt mij bekend voor. 'De buitenkant van meneer Jules' spreekt mij nog het meest aan, aan de hoeveelheid sterren te zien is het ook een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De boeken van Diane Broeckhoven zijn echt heel mooi. Zeker een keer proberen!

      Verwijderen