dinsdag 19 februari 2013

Het favoriete boek van Suzanne!

Soms ben je zo enthousiast over een boek dat je het wel van de daken wilt schreeuwen. Je wilt iedereen laten weten wat voor een geweldig boek je gelezen hebt. En die kans die krijg je hier bij Boekboetiek! Vandaag is het de beurt aan Suzanne van Wat lees ik? om haar favoriete boek aller tijden voor te stellen.


Wat betekent lezen voor jou? Waarom vind je het zo leuk? 

Lezen betekent voor mij relaxen en lekker tot rust komen met een goed boek. Lezen is ook een manier om de dagelijkse dingen even te vergeten en je volledig in een nieuwe wereld te storten.

Welke genres lees je het liefst?
Ik lees het liefst Young Adults en thrillers, Young Adults omdat het lekker fantasierijk is en thrillers omdat ze vaak zo spannend zijn.

Wat is je favoriete boek aller tijden?
Momenteel is dat toch wel Percy Jackson en de bliksemdief van Rick Riordan.


Percy Jackson & De bliksemdief

Percy Jackson staat op het punt om van school getrapt te worden. Alweer... En dat is nog maar zijn kleinste zorg. Want hij ontdekt dat hij de nakomeling is van een Griekse god. Als de bliksemschicht van Zeus wordt gestolen hebben Percy en zijn vrienden tien dagen de tijd om zijn onschuld te bewijzen en de oorlog op de Olympus tot bedaren te brengen. 

Hoe heb je het boek ontdekt?
Ik heb dit boek ontdekt nadat ik filmtrailers op tv zag, toen heb ik dit boek voor mijn verjaardag gevraagd. Als ik hem niet gekregen had, had ik hem misschien wel nooit gelezen.

Wat vind je zo bijzonder aan het boek? Waarom is het zo’n aanrader?
Het bijzondere aan Percy Jackson en de bliksemdief is dat het over de Griekse goden gaat maar zich wel in de moderne tijd afspeelt. Ook is de hoofdpersoon is dit boek heel erg grappig en je lacht je ook telkens suf als je leest hoe erg Percy zich in de problemen werkt.

Heb je nog andere boekentips voor de lezers?
Ik raad verder iedereen aan om de andere delen van de serie ook te lezen, en De verloren held. Een ander boek dat ook erg goed is, is De kleine Odessa en het levende boek, maar dat is wel een beetje een kinderboek.

Percy Jackson en de Olympiërs / 2 Zee van monsters  Percy Jackson en de Olympiërs / 3 Vloek van de Titaan  De strijd om het labyrint
Percy Jackson - en de Olympiers / De laatste Olympiër  Verloren held  De kleine Odessa


Bedankt Suzanne, voor je leuke bijdrage! 

7 opmerkingen:

  1. Hahhaah ik schrok me dood , ik zag inees mijn eigen gezicht in beeld verschijnen ;) , maar leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had je misschien eerst moeten mailen, sorry daarvoor!

      Verwijderen
    2. Maak niet uit joh, ik was toen tenminste goed wakker ;)

      Verwijderen
  2. Wat een leuke aanrader. Ik ben ook groot fan van deze serie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om te lezen dit! En die boekentips moet ik toch maar eens gaan lezen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh leuk! Ik wil ook wel (als je interesse hebt) mijn favoriete boeken delen... Zijn er stuk of 3.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je een mailtje stuurt naar boekboetiek@hotmail.be, stuur ik je alle gegevens door, Sassie!

      Verwijderen